2009-ben Valentino Rossinak keményen meg kellett dolgoznia világbajnoki címéért, s 2010-ben sem lesz ez másként. Sőt, idén biztosan több fejtörésre ad majd neki okot a konkurencia.
A cikk első részében foglalt gondolatokat folytatva Valentino Rossit nem csak Jorge Lorenzo akarja majd elkapni. Mindenekelőtt Casey Stoner lesz az, aki betegségét legyőzve újra teljes erőbedobással fogja felvenni a harcot. Visszatérését követő lenyűgöző teljesítménye alapján biztosan ott lesz valahol az élmezőnyben. Betegszabadságát követően az ausztrál versenyző Portugáliában másodikként állhatott fel a dobogóra. A következő nagydíjon Ausztráliában győzött, amit Malajziában meg is ismételt. Ha ezt a formáját át tudja menteni erre az évre, és ismét egy potenciális Ducati áll majd a rendelkezésére, – amit bátran feltételezhetünk - akkor nehéz lesz a győzelemtől távol tartani.
Stoner Rossi ellen
S éppen ezen a ponton jön a képbe az egykori nagyhatalom, mely 2010-ben szintén a mezőny élén szeretne mutatkozni. A Honda a 2006-os évben Nicky Haydennel elért vb-cím megszerzése óta nem tudott sokat felmutatni. S bár soha nem fogjuk elfelejteni, de azok a régi szép idők is egyre távolodnak, amikor még Rossi uralkodott a királykategóriában az aranyszárnyason. Dani Pedrosa, akinek pályafutását a 2008-as szezon második és a 2009-es idény első felében elszenvedett sérülései sűrűn beárnyékolták, töretlen elszántsággal igyekszik.
Pedrosa Rossi ellen
A spanyol versenyzőnek azonban be kell vallania, hogy ugyan az RC212V egy nagyon jó motor, mégsem ér sem a Ducati GP9, sem pedig az YZR-M1 nyomába. Idén utol kell érni őket, s a Honda erre nem sajnálja sem a fáradtságot, sem a pénzt. Így sikerült nekik Jorge Lorenzo műszaki osztályáról három igen értékes szakembert (Andrea Zugna, Cristian Battaglia, Carlo Luzzi) elcsábítaniuk. Az első kettő főleg a kitűnően működő Yamaha - elektronika fejlesztésében vett részt, az utóbbi pedig egy telemetria-specialista.
Rossi mindenki ellen
Ehhez jön még Livio Suppo, aki csapatfőnökként hagyta ott a Ducatit, idén pedig marketing vezetőként folytatja a Hondánál a szponzorok felhajtását. Így lehet ám aztán beerősíteni! Ha saját erőből nem megy, akkor az ellenfelet kell legyengíteni. Világos ez, akár a nap. Mindez nem más, mint egy egyértelmű csatakiáltás: Felvesszük a harcot a Yamahával! Ezenkívül az új személyzettel új filozófia is érvényre jutott: az eddigi elvektől eltérően többé már nem követelmény, hogy kizárólag saját alkatrészeket alkalmazzanak. Az olasz Magnet Marelli cégtől szerzik majd be az elektronikához szükséges cuccokat. A 2009-es szezon folyamán már elkezdték a svéd futómű-specialista, az Öhlins termékeinek használatát.
Livio Suppo és Casey Stoner
A Honda „1-es számú” pilótája (de ezt is már csak idézőjelben szabad megemlíteni), még mindig hisz a csapatában, habár ezt az utóbbi időben nem mindig érdemelték ki. 2010-es szerződésének aláírását követően a következőképpen nyilatkozott a sajtónak:„Már régóta nagyon jó a kapcsolatom a Hondával. Azért maradok, mert meggyőződésem, hogy tovább tudnak fejlődni.” Ezzel a lélegzetvétellel azonban tovább folytatta mondanivalóját a kis spanyol, nyomást gyakorolva ezzel munkaadójára: „Ha nem tudnak számomra egy versenyképes motorral szolgálni, akkor a jövőben új lehetőségek után fogok nézni.” Ez a fenyegetés Rossit juttathatja az eszünkbe, aki 2007 végén a Yamahához hasonló szavakat intézett. Miután a hangvillások két évig gyengélkedtek, 2008-ra jól összekapták magukat.
Dani Pedrosa és a HONDA
A fentiekből leszűrhetjük, hogy a 2010-es szezonban Valentinot rendesen megszorongatják majd. Ami biztosan nem lesz ellenére, hiszen tudjuk, hogy az ilyen felállásokból meríti a Doktor a motivációját. Továbbá ez nyújtja neki azt az élvezetet, amiért a világbajnokságban szerepel. A MotoGP szolgáltatta műsorra továbbra is fennáll: minél többen vannak abban a helyzetben, hogy Rossival felvegyék a harcot, annál látványosabbak és izgalmasabbak a versenyek.
Valentino Rossi egy buta hiba után
Vajon Valentino Rossi 2010-ben tizedszerre is világbajnok lesz? Ha úgy lenne, a Yamaha utána sem elégedne meg, hanem tovább folytatná a fejlesztéseket. Olyan szituációt ugyanis, amit 2007-ben kellett átélniük, soha többé nem engedhetnek meg maguknak. Rossi annak idején folyamatosan a motort kritizálta, s búcsúzással fenyegetett. Annyi biztos, hogy egy olyan szupersztár, mint ő, úgy sport-, mint marketing szempontból pótolhatatlan. Valentino úgy dolgozik, mint egy megszállott, hogy egyre jobb legyen, hisz egy jó pilóta addig tanul, míg a versenyzéstől vissza nem vonul. Ezt a filozófiát a Yamaha is magáévá tette. Jelenleg azon fáradoznak, hogy az olasz sztárpilótát MotoGP-s karrierje végéig leszerződtessék.
A 9. világbajnoki cím, avagy a 2009-es szezon végeredménye
Izgatottan várjuk, hogy Lorenzo, Stoner, Pedrosa és társaik képesek lesznek-e idén a Doktorral lépést tartani.
forrás: http://www.motogphirek.hu/hirek/2750