Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Újdonságok, érdekességek / Valentino Rossi - 2009 (2. rész)

2009-ben Valentino Rossinak keményen meg kellett dolgoznia világbajnoki címéért, s 2010-ben sem lesz ez másként. Sőt, idén biztosan több fejtörésre ad majd neki okot a konkurencia.

A cikk első részében foglalt gondolatokat folytatva Valentino Rossit nem csak Jorge Lorenzo akarja majd elkapni. Mindenekelőtt Casey Stoner lesz az, aki betegségét legyőzve újra teljes erőbedobással fogja felvenni a harcot. Visszatérését követő lenyűgöző teljesítménye alapján biztosan ott lesz valahol az élmezőnyben. Betegszabadságát követően az ausztrál versenyző Portugáliában másodikként állhatott fel a dobogóra. A következő nagydíjon Ausztráliában győzött, amit Malajziában meg is ismételt. Ha ezt a formáját át tudja menteni erre az évre, és ismét egy potenciális Ducati áll majd a rendelkezésére, – amit bátran feltételezhetünk - akkor nehéz lesz a győzelemtől távol tartani.

Stoner Rossi ellen

S éppen ezen a ponton jön a képbe az egykori nagyhatalom, mely 2010-ben szintén a mezőny élén szeretne mutatkozni. A Honda a 2006-os évben Nicky Haydennel elért vb-cím megszerzése óta nem tudott sokat felmutatni. S bár soha nem fogjuk elfelejteni, de azok a régi szép idők is egyre távolodnak, amikor még Rossi uralkodott a királykategóriában az aranyszárnyason. Dani Pedrosa, akinek pályafutását a 2008-as szezon második és a 2009-es idény első felében elszenvedett sérülései sűrűn beárnyékolták, töretlen elszántsággal igyekszik.

Pedrosa Rossi ellen

A spanyol versenyzőnek azonban be kell vallania, hogy ugyan az RC212V egy nagyon jó motor, mégsem ér sem a Ducati GP9, sem pedig az YZR-M1 nyomába. Idén utol kell érni őket, s a Honda erre nem sajnálja sem a fáradtságot, sem a pénzt. Így sikerült nekik Jorge Lorenzo műszaki osztályáról három igen értékes szakembert (Andrea Zugna, Cristian Battaglia, Carlo Luzzi) elcsábítaniuk. Az első kettő főleg a kitűnően működő Yamaha - elektronika fejlesztésében vett részt, az utóbbi pedig egy telemetria-specialista.

Rossi mindenki ellen

Ehhez jön még Livio Suppo, aki csapatfőnökként hagyta ott a Ducatit, idén pedig marketing vezetőként folytatja a Hondánál a szponzorok felhajtását. Így lehet ám aztán beerősíteni! Ha saját erőből nem megy, akkor az ellenfelet kell legyengíteni. Világos ez, akár a nap. Mindez nem más, mint egy egyértelmű csatakiáltás: Felvesszük a harcot a Yamahával! Ezenkívül az új személyzettel új filozófia is érvényre jutott: az eddigi elvektől eltérően többé már nem követelmény, hogy kizárólag saját alkatrészeket alkalmazzanak. Az olasz Magnet Marelli cégtől szerzik majd be az elektronikához szükséges cuccokat. A 2009-es szezon folyamán már elkezdték a svéd futómű-specialista, az Öhlins termékeinek használatát.

Livio Suppo és Casey Stoner

A Honda „1-es számú” pilótája (de ezt is már csak idézőjelben szabad megemlíteni), még mindig hisz a csapatában, habár ezt az utóbbi időben nem mindig érdemelték ki. 2010-es szerződésének aláírását követően a következőképpen nyilatkozott a sajtónak:„Már régóta nagyon jó a kapcsolatom a Hondával. Azért maradok, mert meggyőződésem, hogy tovább tudnak fejlődni.” Ezzel a lélegzetvétellel azonban tovább folytatta mondanivalóját a kis spanyol, nyomást gyakorolva ezzel munkaadójára: „Ha nem tudnak számomra egy versenyképes motorral szolgálni, akkor a jövőben új lehetőségek után fogok nézni.” Ez a fenyegetés Rossit juttathatja az eszünkbe, aki 2007 végén a Yamahához hasonló szavakat intézett. Miután a hangvillások két évig gyengélkedtek, 2008-ra jól összekapták magukat.

Dani Pedrosa és a HONDA

A fentiekből leszűrhetjük, hogy a 2010-es szezonban Valentinot rendesen megszorongatják majd. Ami biztosan nem lesz ellenére, hiszen tudjuk, hogy az ilyen felállásokból meríti a Doktor a motivációját. Továbbá ez nyújtja neki azt az élvezetet, amiért a világbajnokságban szerepel. A MotoGP szolgáltatta műsorra továbbra is fennáll: minél többen vannak abban a helyzetben, hogy Rossival felvegyék a harcot, annál látványosabbak és izgalmasabbak a versenyek.

Valentino Rossi egy buta hiba után

Vajon Valentino Rossi 2010-ben tizedszerre is világbajnok lesz? Ha úgy lenne, a Yamaha utána sem elégedne meg, hanem tovább folytatná a fejlesztéseket. Olyan szituációt ugyanis, amit 2007-ben kellett átélniük, soha többé nem engedhetnek meg maguknak. Rossi annak idején folyamatosan a motort kritizálta, s búcsúzással fenyegetett. Annyi biztos, hogy egy olyan szupersztár, mint ő, úgy sport-, mint marketing szempontból pótolhatatlan. Valentino úgy dolgozik, mint egy megszállott, hogy egyre jobb legyen, hisz egy jó pilóta addig tanul, míg a versenyzéstől vissza nem vonul. Ezt a filozófiát a Yamaha is magáévá tette. Jelenleg azon fáradoznak, hogy az olasz sztárpilótát MotoGP-s karrierje végéig leszerződtessék.


A 9. világbajnoki cím, avagy a 2009-es szezon végeredménye

Izgatottan várjuk, hogy Lorenzo, Stoner, Pedrosa és társaik képesek lesznek-e idén a Doktorral lépést tartani.

forrás: http://www.motogphirek.hu/hirek/2750

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft