A háromnapos valenciai teszt utolsó napján Casey Stoner bizonyult a legjobbnak, míg mögötte a második helyen Dani Pedrosa, a harmadikon pedig Nicky Hayden végzett. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a Fiat Yamahások már nem voltak jelen a Ricardo Tormo-i aszfaltcsíkon, tehát nem lehet tudni, hogy ma Rossi és Lorenzo mire lett volna képes. Azt viszont azért meg kell hagyni, hogy Stoneré a három nap legjobbja, méghozzá a mostani 1.31.9-es köridejével, hiszen Lorenzo tegnap 1.31.939-et ment. Ezen felül feltétlenül el kell mondani, hogy a Repsol Hondások rengeteget fejlődtek egy nap leforgása alatt. Tegnap még Pedrosának majd egy másodperces hátránya volt Lorenzohoz képest, ma viszont már szinte pontosan ugyanolyan időt produkált a kis spanyol, mint Yamahás honfitársa. Hasonló előrelépés tapasztalható Doviziosot illetően is, aki 1,6 másodpercről kilenc tizedre faragta a lemaradását. Úgy tűnik tehát, hogy a Hondánál egy egész jó kis motorral készülnek 2010-re.
Pedrosa alatt rengeteget fejlődött a 2010-es Honda mindössze egyetlen nap alatt
Egyébként nem csak a Fiat Yamahások, de az LCR Honda és a Tech3 Yamaha is kihagyta a zárónapot, szóval nem kell meglepődni a mezőny csekély létszámán. Viszont rettentő érdekes, hogy sokkal több Moto2-es versenyző tesztelt a valenciai ringen, mint amennyi az elmúlt három napban (köztük ma is) fel volt tűntetve az eredménylistán, azonban valami oknál fogva mégsem szerepelnek rajta. Pedig Elias például tegnap 30 kört tett meg a Gresini Team Moriwakiján, Hector Faubel pedig óriásit bukott motorjával. Kissé érthetetlen tehát, hogy róluk miért nem szól a fáma.
1. Casey Stoner (Ducati Marlboro Team) 1.31.900 (35 kör)
2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) 1.31.944 +0.044 (38 kör)
3. Nicky Hayden (Ducati Marlboro Team) 1.32.805 +0.905 (40 kör)
4. Andrea Dovizioso (Repsol Honda Team) 1.32.825 +0.925 (51 kör)
5. Marco Melandri (San Carlo Honda Gresini) 1.32.936 +1.036 (36 kör)
6. Mika Kallio (Pramac Racing) 1.32.988 +1.088 (39 kör)
7. Aleix Espargaro (Pramac Racing) 1.33.275 +1.375 (55 kör)
8. Loris Capirossi (Rizla Suzuki MotoGP) 1.33.464 +1.564 (43 kör)
9. Hector Barbera (Aspar Team) 1.33.787 +1.887 (57 kör)
10. Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini) 1.33.856 +1.956 (35 kör)
11. Alvaro Bautista (Rizla Suzuki MotoGP) 1.34.163 +2.263 (45 kör)
12. Hiroshi Aoyama (Scot Racing Team) 1.34.821 +2.921 (47 kör)
13. Joan Olive (Promoracing) 1.38.718 +6.818 (37 kör) MOTO2
14. Xavier Simeon (Gresini Moto 2 Team) 1.39.151 +7.251 (12 kör) MOTO2
15. Kenny Noyes (Promoracing) 1.45.427 +13.527 (2 kör) MOTO2
forrás: www.motogphirek.hu