A második napon tehát Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb, aki három tizeddel ment jobbat, mint Stoner a valenciai versenyhétvége kvalifikációján, aki egyébként ezúttal a második leggyorsabb volt. A legjobb öt közé még Valentino Rossi, Ben Spie és Nicky Hayden fért be, azonban az utóbbi kettő lemaradása már igen tetemes az élen végző Lorenzohoz képest, hiszen ők több, mint egy másodperccel mentek rosszabbat a Yamahásnál. Ha ránézünk az eredménylistára, akkor megállapíthatjuk, hogy úgy igazából nem sok változás történt a sorrend lényegét illetőn, persze azért érdemes egy-két szót ejteni például a Repsol Hondásokról. Nos, ahhoz képest, hogy Pedrosa és Dovizioso a 2010-es motort teszteli, egyelőre még eléggé le vannak maradva az elejétől, persze ezt talán nem is szabadna felróni nekik, hiszen korábban még mi magunk mondtuk el több soron is, hogy a teszt bizony nem a gyorsaságról szól. Na de mégis…milyen új Honda az, amelyiknek a nyakán ott lohol Randy de Puniet a szatellit géppel? És akkor még csak Pedrosáról beszélünk, Doviról nem is, aki egyébként csak a tizenkettedik leggyorsabb tudott lenni.
Spies egész szépen fejlődik
Az előző naphoz hasonlóan ma is jól ment Nicky Hayden, akit mindenképpen dicséret illet, ugyanis az elmúlt két évben láthattuk, hogy azért nem mindenki tudja megülni azt a Ducatit. Hozzá kell tenni, hogy Hayden sikerében talán a Ducatinak is jócskán benne van a keze, hiszen tegnap a csapat közleményében az állt, hogy Stoner és Hayden is egy teljesen új erőforrást próbálgat, amelynek elvileg az lenne az elsődleges célja, hogy vezethetőbbé varázsolja a Desmosedicit. Egyelőre ennyit a pirosakról, hiszen itt van még nekünk Spies. Na igen… Az amerikai versenyző az első napot követően elmondta, hogy ezúttal ugyan egy kissé más motorral tesztel, mint amilyennel a hétvégi futamon részt vett, viszont ez nem zavarja különösebben, hiszen ugyanazok a beállítások kiválóan működnek rajta, mint amiket a vasárnapi viadalon használt. Ezek alapján talán arra lehetne következtetni, hogy a hétvégén Spies valóban egy gyári M1-essel ment, ahogyan azt többen is állították, viszont a tesztre Toseland szatellit gépét kapta meg.
1. Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha Team) 1.31.939 (62 kör)
2. Casey Stoner (Ducati Marlboro Team) 1.32.195 +0.256 (44 kör)
3. Valentino Rossi (Fiat Yamaha Team) 1.32.528 +0.589 (55 kör)
4. Ben Spies (Monster Yamaha Tech 3) 1.32.942 +1.003 (61 kör)
5. Nicky Hayden (Ducati Marlboro Team) 1.32.981 +1.042 (84 kör)
6. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) 1.33.025 +1.086 (46 kör)
7. Randy De Puniet (Lcr Honda MotoGP) 1.33.111 +1.172 (76 kör)
8. Mika Kallio (Pramac Racing) 1.33.125 1.186 (84 kör)
9. Loris Capirossi (Rizla Suzuki MotoGP) 1.33.211 +1.272 (64 kör)
10. Marco Melandri (San Carlo Honda Gresini) 1.33.326 +1.387 (85 kör)
11. Aleix Espargaro (Pramac Racing) 1.33.345 +1.406 (74 kör)
12. Andrea DoviziosoRepsol Honda Team) 1.33.546 +1.607 (44 kör)
13. Hector Barbera (Aspar Team) 1.34.206 +2.267 (100 kör)
14. Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini1.34.230 +2.291 (79 kör)
15. Alvaro Bautista (Rizla Suzuki MotoGP) 1.34.540 +2.601 (74 kör)
16. Hiroshi Aoyama (Scot Racing Team) 1.35.261 +3.322 (88 kör)
17. Xavier Simeon (Gresini Moto 2 Team) 1.37.279 +5.340 (58 kör) Moto2
18. Joan Olive (Promoracing) 1.37.881 +5.942 (86 kör) Moto2
forrás: www.motogphirek.hu