A hétvégén Olaszországba látogatott a Supersport Világbajnokság húszfős mezőnye, melyben a hazai szurkolók legnagyobb örömére az asseni forduló óta magyar érdekeltségű versenyzővel is találkozhatunk, a gyorsasági motoros világbajnokságot is megjárt Tóth Imre személyében. A budapesti sportoló – a Honda Hungary jóvoltából – három héttel ezelőtt szabadkártyás versenyzőként mutatkozhatott be a szériamotorosok mezőnyének, ám az első derbi után a Team Tóth a szezon hátralévő megmérettetéseire is benevezte huszonöt esztendős pilótáját. Az egyre tapasztaltabbá váló Imre azonban a monzai versenyhétvége alatt sem bírta felvenni a versenyt vadonatúj ellenfeleivel, kiknek – állítása szerint – majd’ harminccal több pacit zártak masináikba. Versenyzőnk a változó időjárási körülmények között megrendezésre kerülő edzéseken még több motoros is magamögé bírt utasítani, a kvalifikációs edzésen azonban csak az utolsó helyre bírta minősíteni édesapja koromfekete masináját.
„A motorom továbbra is 113 lóerős, tulajdonképpen egy standard motorral megyek a Világbajnokságon és ezzel sikerült limitet futnom. Más csapatoktól is átjöttek a boxunkba segíteni, illetve teljes elektronikát cseréltünk, HRC gyújtást tettünk fel, de egyenlőre, így sem mutatott több lóerőt a motor.” – nyilatkozta a szóban forgó edzés után hazánk egyetlen supersportos versenyzője.
„Tizenhatodik lettem, de ez csak a kiesőknek köszönhető. A motorom továbbra is nagyon gyenge, legalább 25-30 lóerő hiányzik belőle. A dél-afrikai futam előtt már nem tudtunk volna javítani a helyzeten, de a vulkáni hamu miatt még nem biztos, hogy megtartják a Kyalami versenyt, ami nem is lenne gond, mert akkor lenne időnk felkészíteni a motorokat.” – szólt Imre a verseny után.