Pénteken még minden a legnagyobb rendben volt a gyorsasági motoros világbajnokság vörös ördögeinek háza táján, azaz a jerezi versenypályán általában csak szenvedő bolognaiak (kiknek versenyzői 2006 óta egyetlen egyszer sem emelhették magasba a győztesnek járó aranytrófeát) hosszas keresgélés után rátaláltak a futamgyőzelemhez vezető szűk ösvényre. Pár órával a gyakorlásokon mutatott parádés teljesítmény után azonban a bajnoki címért harcba szálló olasz alakulat öröme, szurkolóik legnagyobb bánatára ürömmé vált, lévén a GP10-est terelgető kettős a vártnál nagyobb hátrányban fejezte be a rajtpozíciók sorsáról döntő szombati edzést, a futamon pedig egy két körrel a „startpisztoly eldördülését követően” leszakadtak a győzelemért csatázó kettősről. Az alakulat ausztrál világbajnoka szerint ez elsősorban a csapat bonyolult észjárásnak köszönhető, ugyanis a beállítások tökéletesítése közben, saját csapdájukba esve, elvesztek a milliméterek és a köbcentik útvesztőjében. A szintén csalódott Hayden vele ellentétben már a jövőre, pontosabban Franciaországra veti aggódó tekintetét, ahol három hét múlva ismét felbőgnek a nyolcszázasok rekedtes erőforrásai.
Casey Stoner: „Csalódott vagyok, hiszen elképesztően erősen kezdtük a hétvégét, végül mégsem tudunk harcba szállni a futamgyőzelemért. Óráról órára gyengébbek lettünk, miközben legnagyobb riválisaink egyre gyorsabbá váltak. Egyszerűen nem bírtunk javítani a pénteki beállításokon, melyekkel semmit sem tudunk kezdeni a versenyben. Azt hiszem ezen a hétvégén saját csapdánkba estünk, azaz összezavarodtunk a beállítások folyamatos változtatása közben. A startom még egészen emberesre sikeredett, ám az első körökben Jorge alaposan feltartott, így csak az előzés után eredhettem Nicky nyomába. Később az amerikai üldözése közben elveszítettem a motorom feletti uralmat, sőt az egyik kanyarban majdnem el is dobtam azt. Rettentően közel kerültem az aszfalthoz, ám valami csoda folytán sikerült megfogom a masinát, ami ezt követően még több alakalommal is megcsúszott, így kénytelen voltam biztonságosabb tempót futni. Ekkor már csak a pontszerzés lebegett a szemem előtt, annak ellenére, hogy a gumiabroncsok elkopása után lényegesen vezethetőbbé vált a versenygépem.”
Nicky Hayden: „Nem rossz ez a negyedik hely, ám a verseny megkezdése előtt sokkal többre számítottam, szerettem volna harcolni az első hármassal, vagy legalábbis tartani azok tempóját. A kilenc másodperces hátárny, amit a futamon sikerült összeszednünk ezen a szinten elképesztően soknak számít, ezért erről a hétvégéről sem tudok pozitívan nyilatkozni, hiszen eléggé szerényes Nagydíjon vagyunk túl. Pedig ez a megmérettetés is csodálatosan kezdődött, pénteken még minden a legnagyobb rendben volt, a versenygép és a csapat is fantasztikus munkát végzett, és megcsillant a győzelem reménye is, később azonban értékes tizedeket veszítettünk, így a derbi napján már messze voltunk a csúcsformától. A start előtt még bíztam abban, hogy itt is találunk majd egy – két tizedet, ahogyan azt Katarban tettük, azonban ezen a megmérettetésen erre sem került sor. A srácok nagyon keményen dolgoztak, amit ismét szeretnék megköszönni nekik, rajtuk nem múlott semmi. Ez a Ducati gyári csapata, ezért nem fogunk örömtáncot lejteni egye negyedik helyezés után, de, mivel nem tehetünk mást, ezt is elfogadjuk, és szorgalmasan készülünk a Francia Nagydíjra.”
forrás: http://www.motorsportal.hu/stoner-sajat-csapdankba-estunk-c32708.html