Hétfőn véget ért a gyorsasági motoros világbajnokság utolsó tesztsorozata, azaz három nappal az első szabadedzés megkezdése előtt az összes alakulat befejezte a 2011-es versenyévadra szánt újítások kipróbálását. Az utolsó napon (ahogyan azt a felkészülési időszak alatt már megszokhattuk) a Honda gyári alakulata diktálta a tempót, a japánok ausztrál klasszisa, Casey Stoner ugyanis egy 1:55.681-es köridővel a lista élére lőtte magát, míg a második helyre csapattársa, Dani Pedrosa (1:55.745) sorolt. A narancsosok ismét meggyőző teljesítményt nyújtottak, hiszen rajtuk kívül egyik versenyzőnek sem sikerült átszakítania az 1:56:000-ás álomhatárt. Stonerék mögött az egyre stabilabb teljesítményt nyújtó Ben Spies (1:56.294) finiselt, aki ismét legyőzte a csapat (elvileg) elsőszámú motorosát, Jorge Lorenzót. A szériamotorosok 2009-es világbajnokát a kettőszázötvenes kategória 2008-as királya, Marco Simoncelli (1:56.433) vette üldözőbe, aki tegnap a mezőny gyomrában végzett, ám a hírek szerint akkor nem a leggyorsabb kör megfutására, hanem egy versenyszimuláció elvégzésére koncentrált.
Az ötödik helyet ezúttal Andrea Dovizioso (1:56.439) szerezte meg, aki a gyorsasági motoros világbajnokság hivatalos honlapja szerint hétfőn az elektronikai beállítások tesztelésével volt elfoglalva. Az olasz világbajnok (2004, százhuszonötös kategória) mögött a tesztsorozat leggyorsabb Ducatisának, azaz Randy de Puniet-nek (1:56.445) a nevét olvashatjuk, aki szatellit versenygépével több gyári menőt is túlszárnyalt. A világbajnoki cím védője, Jorge Lorenzo (1:56.707) hétfőn a hetedik pozíciót tehette magáévá, miközben az M1-es elektronikájával és egy vadonatúj lengőkarral ismerkedett. A spanyol klasszis mögött a széria egyik legnépszerűbb alakja, Colin Edwards (1:56.716) végezett, míg a kilencedik helyre Nicky Hayden (1:56.726) sorolt. Az amerikai világbajnok csapattársa, Valentino Rossi (1:56.988) ezúttal a tizenharmadik helyet szerezte meg, teljesítményét azonban ismét pozitívan értékelte. A szezon legérdekesebb kérdése minden valószínűség szerint a Doktor szereplése lesz, amire jelenleg szinte lehetetlen tippelni, a legtöbb szakember szerint ugyanis a vörösök egyszer sem mutatták meg valós erejüket. Ezt az elméletet támasztják alá a papíron gyenge eredmények után érkező optimista nyilatkozatok, valamint de Puniet leggyorsabb köre, aminél a gyári alakulat versenyzői minden valószínűség szerint jobbat futnak majd.
Rossi és Hayden közé egyébként a versenyszimulációt teljesítő Hiroshi Aoyama (1:56.740) az Aspar Team Ducatijával száguldó Hector Barbera (1:56.798) valamint a Suzuki legújabb fejlesztéseit próbálgató Alvaro Bautista (1:56.931) ékelődött. A Doktor mögött pedig Ducatihoz három év után visszatérő Loris Capirossi (1:57.345) végzett, aki honfitársához hasonlóan egy esést is elszenvedett a hétfői nap során, komolyabb sérüléseket azonban egyikük sem szerzett. Az utolsó hármast ismét a szupersport világbajnokság 2009-es győztese, Cal Crutchlow (1:57.730) vezette, aki egyelőre nem bírta felvenni a Yamaha M1-esének ritmusát, igaz a kevés tesztlehetőség miatt az újoncoknak egyre több időre van szükségük, sőt a brit motorosnak az előző tesztsorozat alatt egy vírusos megbetegedéssel is szembe kellett néznie. Crutchlow mögött a másik zöldfülű, azaz a cseh Karel Abraham (1:57.846) végzett, míg az utolsó hely újra a Moto2-esek tavalyi világbajnokának, Toni Eliasnak (1:58.536) jutott.
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team – 1’55.681 (46 kör)