Csütörtökön befejeződött a gyorsasági motoros világbajnokság első hivatalos gyakorlása, melynek utolsó napján a Gresini Honda olasz klasszisa, Marco Simoncelli futotta meg a leggyorsabb kört. A kettőszázötvenesek 2008-as királya a tesztsorozat legjobb idejével, 2:00.757-el vágott az élre, ahová a körözgetés megkezdése előtt senki sem az ő koromfekete versenygépét várta, pedig kétkerekűje egyre több alkatrészt kap a japánok gyári alakulatától. A szezon egyik sötét lovává váló aszfaltbetyár mögé a 2011-es kiírás egyik legnagyobb esélyese, a Hondával egyre jobb kapcsolatba kerülő Casey Stoner (2:00.811) került, aki a széria hivatalos honlapjának jelentése szerint ezúttal csak a beállítások tökéletesítésére összpontosított. Stoner mögé a legjobb Yamahássá avanzsáló Jorge Lorenzo (2:00.845) sorolt, igaz a helyszíni beszámolók szerint az aranyserleg védője sem a leggyorsabb kör megszerzését, hanem a gumiabroncsok viselkedésének feltérképezését tűzte ki elsődleges célként.
A képzeletbeli dobogósokat ezúttal Andrea Dovizioso (2:00.945) követte, míg az olaszok ifjú titánját a Yamaha gyári alakulatával ismerkedő Ben Spies (2:01.002) vette üldözőbe. A tavalyi esztendő legsikeresebb újonca egyébként az istálló megismerésére, valamint az M1-es betörésére figyelt, ami minden valószínűség szerint sikerült is főszereplőnknek, ugyanis a keddi esés ellenére szerdán csapattársát is leelőzte, csütörtökön pedig hatvan megtett körének (ami a versenytáv háromszorosának felel meg) köszönhetően a legszorgosabb motorosok között végzett. Sikeres napokon van túl a Honda spanyolja, Dani Pedrosa (2:01.241) is, aki tegnap a lista élére verekedte magát, ma pedig a hatodik helyet szerezte meg, úgy, hogy a körözgetést elsősorban erőnléti tesztnek tekintette, azaz felmérte a kulcscsonttörés utáni rehabilitációs program sikerességét. Pedrosát csütörtökön a szatellit Hondával végig sziporkázó Hiroshi Aoyama (2:01.353) követte, aki az egész héten közepesen teljesítő Toni Eliasszal (2:02.916) ellenben már most alkalmazkodni tudott a japánok privát versenygépéhez.
A tesztek egyik főszereplője, Valentino Rossi (2:01.842) csütörtökön a tízedik pozíciót tehette magáévá, miközben egyre jobb viszonyba került a vörösök GP11-esével. A kilencszeres világbajnok egyébként elégedetten zárta a háromnapos gyakorlást, ahol elmondása szerint körönként egy másodpercet veszített sérült válla miatt, ami megfelel az első helyezettől való lemaradásnak, azaz pánikra az olaszok középmezőnybe csúszó szupercsapatánál sincs ok. Rossi munkatársa, Nicky Hayden (2:01.534) szintén pozitívan nyilatkozott a GP11-esről, amiben véleménye szerint rengeteg lehetőség lakozik még. A tesztnek sajnos egy igazolt hiányzója is volt, mégpedig Alvaro Bautista, aki szerdán több mint hatvan kört tett a Suzuki 2011-es masinájába, úgy, hogy előtte csak pár órát alud, a gyakorlás végén pedig a kimerültségnek, valamint a malajziai hőségnek köszönhetően bukósisakjába hányt, majd visszalépett a kiírás utolsó napjától. Alvaro helyét így a kékek tesztpilótája, Noburu Aoki (2:04.700) vette át, aki a Honda, és a Yamaha tesztversenyzői, valamint a szériával még csak ismerkedő Karel Abraham (2:02.645) és Cal Crutchlow (2:02.717) mögött az utolsó helyen végzett.