Péntek reggel elstartolt a gyorsasági motoros világbajnokság történetének huszadik Maláj Nagydíja, melynek első perceiben a legkisebbek, azaz a százhuszonötösök vették birtokukba a híres – nevezetes Sepangi Nemzetközi Versenypályát. A fent említett gyakorláson, talán már mondanunk sem kell, hiszen a kedves olvasók szavak nélkül is kitalálják azt, hogy az Ajo Motorsport tizenhét esztendős klasszisa, azaz Marc Marquez (2:14:274) futotta meg a leggyorsabb kört, az előző futamon mélypontra kerülő, ám az abból kiszabadulni látszó Pol Espargarót (2:14:650) valamint a pontversenyben vezető Nicolas Terolt (2:14:784) megelőzve. Negyedikként a feltűnően jól teljesítő Esteve „Tito” Rabat (2'15.317) zárt, Bradley Smith (2:15:479) és Sandro Cortese (2:15:503) legnagyobb bánatára. A németek latinos nevű kedvencét Efren Vazquez (2:15:568) vette üldözőbe, aki az előző megmérettetésen egy komolyabbnak látszó balesetet is elszenvedett, amikor a start utáni pillanatokban Jonas Folger áthajtott főszereplőnk lábán. Később Vazquez segítség nélkül hagyta el a szerencsétlenség helyszínét, és a motorosok védőszentjének köszönhetően a pálya kórházában is csak egy – két zúzódást és egy enyhébb agyrázkódást fedeztek fel nála.
A legnagyobbak között ismét az előző derbin megtáltosodó Valentino Rossi futotta meg a leggyorsabb kört, a széria kilencszeres világbajnoka ugyanis 2:02:724 alatt szaladt körbe az 1999-ben létesített versenycsíkon, ahol a szintén remek formában motorozó Andrea Dovizioso 2:02:833-nál állította meg a Honda első emberének stopperóráját. Az olasz motorosról egyébként elterjedt, hogy az utolsó Nagydíjakra megkapta a kulcscsonttöréssel bajlódó Dani Pedrosa versenygépét, aki a rossznyelvek szerint évek óta erősebb vassal és korszerűbb fejlesztésekkel száll harcba, mint lassabbnak tartott márkatársa. Harmadikként Jorge Lorenzo (2:02:898) nevét vésték fel az eredménylistára, míg a világbajnoki cím elhódításáért küzdő „matadort” a zsinórban két futamgyőzelmet szerző Casey Stoner (2:03:160) vette üldözőbe. Az ausztrálok egykori világbajnokát a hétvége eddigi meglepetésembere, azaz az eddig meglehetősen harmatosan muzsikáló Suzukival nagyszerűen teljesítő Alvaro Bautista (2:03:338) követte, Colin Edwards (2:03:393), Marco Melandri (2:03:438) és Aleix Espargaro (2:03:471) kárára.
A Moto2-ben ezúttal Alex de Angelis volt a nyerő, aki annyi balszerencse után 2:09:586-os időeredményének köszönhetően megnyerte a jutalommal még nem járó edzést. A JiR san marinói klasszisát az esztendő közepén megtáltosodó Scott Redding (2:09:774) követte, a pontverseny éllovasát, azaz Toni Eliast megelőzve (2:09:835). A világbajnoki címtől karnyújtásnyira lévő spanyol mögé (a Gresini motorosának szélárnyékát már nagyon jól ismerő) Julian Simon (2:09:976) érkezett, Andrea Iannone (2:09:983) és Thomas Lüthi (2:10:033) kíséretében. A mezőnybe lassan, de biztosan beleszürkülő svájci világbajnok szélárnyékába ezen a gyakorláson Roberto Rolfo (2:10:190) kapaszkodott, míg a veterán olasz azonosítója mögé Simone Corsi (2:10:253) neve került. Kilencedikként a Shoya Tomizawa emlékéért motorozó Dominique Aegerter (2:10:492) finiselt, a magyar szurkolók körében hatalmas népszerűségnek örvendő Hector Faubel (2:10:505) legnagyobb bánatára. Talmácsi Gábor kisebb meglepetésre csak tizennegyedikkét végzett kedvenc versenycsíkján, azaz 2:11:030-as időeredményén bőven lesz még mit javítani.
www.motorsportal.hu