A San Marinói Nagydíj után hivatalosan is bejelentették, hogy Marco Melandri az esztendő végén búcsút int jelenlegi alakulatának, sőt a Valenciai Nagydíjat követően tizenhárom versenyévad után a gyorsasági motoros világbajnokságot is faképnél hagyja, hiszen a következő szezonban már a szériamotorosok mezőnyében száll harcba a bajnoki cím megszerzéséért. A kettőszázötvenesek egykori királya több sikertelen esztendő után került kapcsolatba a superbike világbajnoksággal, pontosabban a BMW gyári alakulatának első emberével, azaz Davide Tardozzival, aki minden áron istállójához akarta édesgetni a huszonnyolc éves világsztárt. Később az itáliai sportújságok kész tényként kezelték főszereplőnk szerződtetését, a crash.net nevű internetes szakportálon pedig kilencvenkilenc százalékot adtak Marco BMW-s kalandjának valódiságára. Mindennek ellenére a tragikus san marinói megmérettetést követően Melandri neve a superbike világbajnokságban szereplő Yamaha Sterilgarda Team közleményében volt olvasható, azaz a fent említett bennfentesek legnagyobb meglepetésére „Maccio” a japánok gyári alakulatához szerződött, mégpedig a MotoGP-be igazoló Cal Crutchlow helyére.
Marco 2003-ban valamint 2004-ben (a kettőszázötvenesek bajnoki címének bezsebelését követően) már versenyzett a japánok kötelékében, igaz akkor a gyorsaságiak között próbálta megzabolázni a "hangvillások" kétkerekűit, két szezon után azonban búcsút intett munkaadóinak, és a Honda alakulatához szegődött, ahol 2005-ben megszerezte a királykategória ezüstérmét. Később, bár évekig meghatározó személyisége volt a világbajnokság mezőnyének egyre távolabb került a végső siker besöprésétől, majd a Ducatinál töltött borzalmas esztendő után a középmezőny egyik bérletesévé vált, ahonnan a Gresini Hondához való visszatérése után sem bírt elszabadulni, így hosszas gondolkodás után a prototípusok világának elhagyása mellett döntött. A hamarosan bekövetkező váltás legfőbb oka természetesen az új kihívások üldözése, valamint a futamgyőzelmek felé vezető út újbóli megtalálása volt. Marco csapattársa a motoros világbajnokságot szintén megjáró, majd a supersport egyik legmeghatározóbb figurájává váló Eugene Lavery lesz, aki a főszereplőnkhöz hasonlóan 2011-ben mutatkozik be a szériások királykategóriájának.
„Boldog vagyok, hogy 2011-től új környezetben szállhatok harcba a győzelmek megszerzéséért, ezért a kategóriaváltás tényének is örülök. Természetesen a szériamotorosok világában is a győzelmek megszerzése lesz a cél. Már most izgatottan várom, hogy visszatérhessek a Yamahához, ahol korábban több évig is versenyeztem, és ahol rengeteg srácot ismerek. Amikor elhagytam őket, akkor még kölyök voltam, most azonban felnőtt férfiként csatlakozom hozzájuk. A Yamaha Sterilgarda Team egyébként a superbike világbajnokság egyik legerősebb alakulata, ezért bízom abban, hogy az ős segítségükkel ismét harcba szállhatok az aranyérem megszerzéséért. Az elmúlt esztendők alatt belefásultam a sikertelenségbe, ezért úgy érzetem, hogy új kihívásokat kell keresnem, és új közeget ahhoz, hogy ismét a győzelemért harcolhassak. Természetesen boldogan távozom a gyorsasági motoros világbajnokságból, hiszen rengeteg nagyszerű emléket szereztem itt, és Fausto Gresininek is köszönettel tartozom a második esély megadásáért.” – olvashattuk Marco szavait.
forrás: www.a5.hu