Szerdán hivatalosan is bejelentették, hogy a legkisebbek frissen megkoronázott királya, azaz a tíz megmérettetésen is győzedelmeskedő Marc Marquez jövőre már a motoros világbajnokság középső kategóriájában húzza a gázt, ahol a Repsol anyagi, valamint a Suter gyári támogatását élvező Monlau Racing színeiben szállhat harcba a lehető legjobb eredmények eléréséért. A hirtelen világsztárrá váló Marquez már a százhuszonötösök világbajnoki címének megszerzését követően megcélozta a hatszázasok mezőnyét, leigazolásáról azonban egyik csapat sem tett hivatalos bejelentést, miközben (az uborkaszezon hangulatának megfelelően) a pletykák egyre csak sokasodtak. Szerdán viszont Marc, valamint az ifjú bajnok legnagyobb támogatója, Emilio Alzamora (aki 1999-ben védencéhez hasonlóan elhódította a legkisebbek aranyserlegét) kiállt a nagynyilvánosság elé, és elmondta, hogy támogatottja 2011-ben (egy kétéves szerződés aláírásának köszönhetően) a fent említett alakulatban bizonyíthat, mégpedig Valentino Rossi, és Sete Gibernau egykori mérnökének, azaz Santi Hernandeznek a segítségével.
A spanyolok legújabb kedvence mellett, aki egyébként a legtöbb szakember szerit vért fog izzadni a Moto2-esek mezőnyében, ahol a maga százhatvan centijével, valamint izmosnak még túlzással sem nevezhető testalkatával több évig is eltarthat az alkalmazkodás, szóval a mai napon ennek a mezőnynek a végében is történtek említésre méltó események, hiszen a versenyek világába idén visszatérő MZ is megnevezte versenyzőit. A németek, megnövekvő anyagi hátterüknek köszönhetően 2011-ben már két motorossal indulnak harcba, mégpedig a klasszikus márka feltámasztását már 2010-ben is segítő Anthony West, valamint a szériamotorosok világából érkező Max Neukirchner személyében. Az ausztrálok „esőembere” talán nem szorul különösebb bemutatására, hiszen az egyik legnépszerűbb aszfaltbetyárt tisztelhetjük benne, a németek egyik legnagyobb reménységének számító Neukirchnerről azonban annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy a hazájában elért sikerek után öt szezont húzott le a Supersport/Superbike bajnokságokban, ahol több felvillanása is volt, komolyabb balesetei miatt viszont nem bírta megszilárdítani pozícióját, amit 2011-ben már a gyorsaságiak között próbál erősebbé tenni.