Egy kisebb pihenő után kezdetét vette a gyorsasági motoros világbajnokság Brit Nagydíjának legjobban várt megmérettetése, azaz a nyolcszázasok húszkörös derbije, melynek Jorge Lorenzo vághatott neki a legelőkelőbb pozícióból, a meglepetésembert, Randy de Puniet, valamint Dani Pedrosát megelőzve. A Repsol Honda spanyolja egyébként egy komolyabb bukás után sorakozhatott fel a széria rajtrácsára, ahol csak tizenöt motoros foglalt helyet, hiszen az Interwetten Honda japán klasszisa, Hiroshi Aoyama egy a bemelegítésen elszenvedett baleset miatt kihagyta az esztendő ötödik futamát. A rajt pillanatát Lorenzo kapta el a legjobban, a második helyre vágó Pedrosa, a harmadikra csúszó de Puniet, és a negyediket megóvó Dovizioso legnagyobb bánatára. Az indulás vesztese Casey Stoner volt, aki a hatodik rajtkockából a tizenötödik helyre csúszott, mialatt Dovi legyűrte márkatársát, sőt de Puniet mellett is elszáguldott. A francia viszont „visszakézből” legyűrte a gyári motorral brillírozó Doviziosót, Nicky Hayden pedig megtámadta az előző Nagydíj győztesét, Dani Pedrosát.
Hátrébb a Gresini Honda motorosai szórakoztatták a nézőket, akik fantasztikus tempóban kezdtek, vezérük, Marco Melandri azonban egy elhibázott előzési kísérlet után eldobta hófehér versenygépét. Pár fordulóval később Hayden került a monitorok képernyőjére, aki egy megcsúszás után átvette Pedrosa pozícióját, miközben Lorenzo hatalmas előnyre tett szert de Puniet és Dovizioso kárára. A francia motoros ekkor csak gumiabroncsainak összetételében bízhatott, hiszen – ahogyan azt a tegnapi nap során már lenyilatkozta – az élmezőnyben csak Ő tette fel a keményebbik keveréket, míg ellenfelei a puhábbik verzióval vágtak neki a körözgetésnek, ami a gall szerint a futam közepén elkopik, a hozzá hasonló „keménygyerekek” legnagyobb örömére. Az idő múlásával hősünk reményei szertefoszlani látszottak, miután Lorenzo nyolc másodpercet vert az üldözőkre, Dovi pedig legyűrte az LCR-rel száguldó ellenfelet, miközben a negyedik helyért is hatalmas csata folyt Hayden, Pedrosa, Spies, és Simoncelli közreműködésével.
Tizenegy körrel a kockás lobogó meglendítése előtt Hayden és Spies is ellógott a fenti ötöstől, majd egy – két gyorskör megtétele után felzárkózott de Puniet és Dovizioso mögé. A kissé unalmassá váló megmérettetésbe ekkor Stoner vitt egy kis életet, aki az utolsóból a hatodik pozícióba verekedte fel magát, miközben az éllovaséval azonos köröket futott. Később Loris Capirossi került a figyelem középpontjába, a motoros világbajnokság legrutinosabb résztvevője ugyanis feladta a Brit Nagydíjat, aminek egyébként hatalmas reményekkel vágott neki, ám a Suzukiban ismét csak ígéretek maradtak. Négy körrel a leintés előtt az amerikai különítmény gyújtotta be a rakétákat, amikor egy körön belül Nicky Hayden és Ben Spies is elszáguldott a visszalassuló de Puniet mellett, majd egymás bajszát kezdték ráncigálni a bronzértem megszerzéséért. Később Casey Stoner is lehagyta a franciát, sőt a dobogóért harcoló kettős mögé zárkózott, tehát az utolsó körre hatalmas harc alakult ki a dobogó legalacsonyabbik fokáért, ami végül a Tech3-as Yamaha ifjú tehetségének jutott, aki ezzel pályafutása során először látogathatta meg az eredményhirdetés helyszínét, a győztes Lorenzo, és az ezüstérmes Dovizioso társaságában. A negyedik hely értelemszerűen Haydennek, az ötödik Stonernek a hatodik de Puniet-nek, a hetedik Simoncellinek, míg a nyolcadik a győzelmi esélyekkel érkező, ám sérülten rajthoz álló Pedrosának jutott. A pontversenyben természetesen a harmadik győzelmét most bezsákoló Lorenzo vezet, harminchét egységgel Dovizioso előtt.
forrás: www.motorsportal.hu