Elmondhatsz arról valamint, hogy pontosan mit tartalmaz a szerződés, amit Gábor a Scot Racing Teammel kötött? Valamint ezen felül lehet tudni, hogy a MOL akár %-os arányban is kifejezve mennyiben támogatja a Scot Hondát és magát Talmát?
„Nincs külön projekt a csapat és Talma támogatását illetően. Mondhatjuk úgy is, hogy a kettő ugyan az, vagyis egy nagy projekt, amelyben mind a ketten benne vannak. A részletek nem igazán publikusak, azt viszont elmondhatom, hogy a MOL jelentős részt vállalt abban, hogy ez a szerződés létrejöhessen.”
El tudnád nekünk mondani, hogy Gábor pontosan milyen technikai feltételekkel versenyez? Gyári Hondát ugyebár három motoros használ a királykategóriában, méghozzá Toni Elias, Andrea Dovizioso és Dani Pedrosa. Talma gépe tehát milyen technikai szinten áll ezekhez képest? Külsőre azt lehetne mondani, hogy azzal a motorral megy, amelyet 2008-ban a Repsol Hondások használnak. Ez így is van, netán esetleg egy úgymond hibrid motorról van szó, amiben vannak 2009-es fejlesztések?
„A legújabb fejlesztésű gyári motorokat valóban Elias és Dovizioso használja, de legfőképpen Pedrosa, hiszen ő kapott egy új vázat a barcelonai futamra. Azt viszont tudni kell, hogy Randy De Puniet, Yuki Takahashi és Gábor motorja teljesen egyforma. Ők mind a hárman ugyanazt a motorblokkot használják, mint például a Dovizioso, mivel most már nincsenek az ún. régi erőforrások, ahol már nem az elektromos (penumatikus) szelepvezérlést használják. Mindössze annyi a különbség, hogy a Gábor motorjában a blokk 900 fordulattal kevesebbet tud, mint a gyári versenyzők gépeiben. Ezzel természetesen ugyanígy van pl. Randy De Puniet is. Valamint ezen felül más az elektronika. Egyébként a vázat és a motorblokkot tekintve Gábor gépe teljesen ugyan olyan, mint a gyári.”
Milyen volt ismét elkezdeni a munkát egy olyan csapatban, amellyel egyszer már kötöttetek megállapodást? Találkoztatok a boxban régi arcokkal, mondjuk szerelőkkel, akiket Gábor még a 125-ös érában ismert meg, amikor 2006-ban a Scot Hondánál ment?
„Ismertünk már pár szerelőt, azonban nem azokat, akik most a MotoGP-ben Gábor szerelői, hanem akik a 250-ben vannak. Itt a királykategóriában teljesen más a szerelőgárda, és tulajdonképpen egy egészen más világ is, mint a kisebb kategóriák. Folyamatosan technikai meetingek vannak, amik nem mintha nem lettek volna a 125-ben, vagy a 250-ben, azonban ott csak a saját mérnököddel beszéled meg a dolgokat és maximum még egy-két mérnökkel az Apriliától. Itt viszont vannak mérnökök a HRC Hondától, a te saját mérnökeid és a gumisok. Mindig van minimum egy ember a Bridgestonetól aki segít a Gábornak az abronccsal kapcsolatos dolgokban. Ilyen technikai meeting naponta kétszer van és legalább nyolc ember van jelen rajta.”
A királykategória mezőnyének többi tagja hogyan viszonyult Gábor csatlakozásához? Fogadtatok gratulációkat? Médián keresztül vagy személyesen is?
„Nagy jól esett nekünk, amikor péntek este személyesen is odajött hozzánk Loris Capirossi és Andrea Dovizioso, hogy gratuláljanak a Gábornak. Nem csak azért amiért ott van a mezőnyben, hanem mert ők is látták, hogy nagyon jól szerepelt, főképp ahhoz képest, hogy aznap ült először 800-as gépen. Én személyesen beszéltem pár úgymond „nagy emberrel”, technikusokkal, mint pl. Capirossi menedzserével vagy Davide Brivioval, a Yamaha csapatfőnökével, aki azt mondta nekem, hogy minden rendben, nyugodjunk meg, a Gábor a legjobb helyen van és innen már csak a jó eredményekre kell koncentrálnunk, hiszen a Gabi tehetsége megvan hozzá.”
Tavaly láthattuk, hogy Dovizioso tudott szép eredményeket hozni a Scot Honda színeiben. Nyílván ti is szeretnétek megmutatni, hogy mire vagytok képesek, de aztán hogyan tovább? A Scot Hondával képzelitek el a távolabbi jövőt is, netán a cél a még feljebb lépés, gondolok itt gyári csapatokra, mint például a Repsol Honda.
„Ezek még nagyon távoli dolgok, úgyhogy szerintem beszéljünk inkább a jelenről. Most nagyon jól érezzük magunkat a Scot Hondánál, többek között azért is, mert ismerős környezetben vagyunk, és emellett szeretnénk jó eredményeket elérni. Az elsődleges cél most mindenképpen az, hogy fejlődjünk, aztán ha adódna egy lehetőség más csapatnál, akkor majd meglátjuk. Mindenestre szeretnénk ennél a csapatnál maradni és később újabb technikai feltételekben megállapodni. Talán jövőre egy gyári motor…nekünk is lehetne egy gyári motor…majd meglátjuk.”
Az 1+1 éves szerződés a Scot Hondával azt jelenti, hogy a csapatnak úgymond „elővásárlás joga” van Gábort illetően? Tehát először Talmával ülnek majd le tárgyalni a jövő évet illetően.
„Igen, pontosan! Ha mi szeretnénk ott maradni, akkor ott maradunk, de ha adódik más lehetőség, akkor azt is kihasználhatjuk. Mi azonban mindenképpen szeretnénk a Scot Hondánál maradni, mivel hosszútávon meg akarjuk hálálni nekik azt, amit ők adtak nekünk most.”
forrás: www.motogphirek.hu