Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Újdonságok, érdekességek / Interjú: Sefano Favaro

Talmácsi Gábor menedzserét többek között a Scot Hondával kötött szerződés részleteiről, a Gábor alatt dübörgő Honda RC212 V-ről és az új kategóriában szerzett első benyomásokról kérdeztük.

Elmondhatsz arról valamint, hogy pontosan mit tartalmaz a szerződés, amit Gábor a Scot Racing Teammel kötött? Valamint ezen felül lehet tudni, hogy a MOL akár %-os arányban is kifejezve mennyiben támogatja a Scot Hondát és magát Talmát?

„Nincs külön projekt a csapat és Talma támogatását illetően. Mondhatjuk úgy is, hogy a kettő ugyan az, vagyis egy nagy projekt, amelyben mind a ketten benne vannak. A részletek nem igazán publikusak, azt viszont elmondhatom, hogy a MOL jelentős részt vállalt abban, hogy ez a szerződés létrejöhessen.”

El tudnád nekünk mondani, hogy Gábor pontosan milyen technikai feltételekkel versenyez? Gyári Hondát ugyebár három motoros használ a királykategóriában, méghozzá Toni Elias, Andrea Dovizioso és Dani Pedrosa. Talma gépe tehát milyen technikai szinten áll ezekhez képest? Külsőre azt lehetne mondani, hogy azzal a motorral megy, amelyet 2008-ban a Repsol Hondások használnak. Ez így is van, netán esetleg egy úgymond hibrid motorról van szó, amiben vannak 2009-es fejlesztések?

„A legújabb fejlesztésű gyári motorokat valóban Elias és Dovizioso használja, de legfőképpen Pedrosa, hiszen ő kapott egy új vázat a barcelonai futamra. Azt viszont tudni kell, hogy Randy De Puniet, Yuki Takahashi és Gábor motorja teljesen egyforma. Ők mind a hárman ugyanazt a motorblokkot használják, mint például a Dovizioso, mivel most már nincsenek az ún. régi erőforrások, ahol már nem az elektromos (penumatikus) szelepvezérlést használják. Mindössze annyi a különbség, hogy a Gábor motorjában a blokk 900 fordulattal kevesebbet tud, mint a gyári versenyzők gépeiben. Ezzel természetesen ugyanígy van pl. Randy De Puniet is. Valamint ezen felül más az elektronika. Egyébként a vázat és a motorblokkot tekintve Gábor gépe teljesen ugyan olyan, mint a gyári.”

Milyen volt ismét elkezdeni a munkát egy olyan csapatban, amellyel egyszer már kötöttetek megállapodást? Találkoztatok a boxban régi arcokkal, mondjuk szerelőkkel, akiket Gábor még a 125-ös érában ismert meg, amikor 2006-ban a Scot Hondánál ment?

„Ismertünk már pár szerelőt, azonban nem azokat, akik most a MotoGP-ben Gábor szerelői, hanem akik a 250-ben vannak. Itt a királykategóriában teljesen más a szerelőgárda, és tulajdonképpen egy egészen más világ is, mint a kisebb kategóriák. Folyamatosan technikai meetingek vannak, amik nem mintha nem lettek volna a 125-ben, vagy a 250-ben, azonban ott csak a saját mérnököddel beszéled meg a dolgokat és maximum még egy-két mérnökkel az Apriliától. Itt viszont vannak mérnökök a HRC Hondától, a te saját mérnökeid és a gumisok. Mindig van minimum egy ember a Bridgestonetól aki segít a Gábornak az abronccsal kapcsolatos dolgokban. Ilyen technikai meeting naponta kétszer van és legalább nyolc ember van jelen rajta.”

talmacsiscccoot.jpg

A királykategória mezőnyének többi tagja hogyan viszonyult Gábor csatlakozásához? Fogadtatok gratulációkat? Médián keresztül vagy személyesen is?

„Nagy jól esett nekünk, amikor péntek este személyesen is odajött hozzánk Loris Capirossi és Andrea Dovizioso, hogy gratuláljanak a Gábornak. Nem csak azért amiért ott van a mezőnyben, hanem mert ők is látták, hogy nagyon jól szerepelt, főképp ahhoz képest, hogy aznap ült először 800-as gépen. Én személyesen beszéltem pár úgymond „nagy emberrel”, technikusokkal, mint pl. Capirossi menedzserével vagy Davide Brivioval, a Yamaha csapatfőnökével, aki azt mondta nekem, hogy minden rendben, nyugodjunk meg, a Gábor a legjobb helyen van és innen már csak a jó eredményekre kell koncentrálnunk, hiszen a Gabi tehetsége megvan hozzá.”

Tavaly láthattuk, hogy Dovizioso tudott szép eredményeket hozni a Scot Honda színeiben. Nyílván ti is szeretnétek megmutatni, hogy mire vagytok képesek, de aztán hogyan tovább? A Scot Hondával képzelitek el a távolabbi jövőt is, netán a cél a még feljebb lépés, gondolok itt gyári csapatokra, mint például a Repsol Honda.

„Ezek még nagyon távoli dolgok, úgyhogy szerintem beszéljünk inkább a jelenről. Most nagyon jól érezzük magunkat a Scot Hondánál, többek között azért is, mert ismerős környezetben vagyunk, és emellett szeretnénk jó eredményeket elérni. Az elsődleges cél most mindenképpen az, hogy fejlődjünk, aztán ha adódna egy lehetőség más csapatnál, akkor majd meglátjuk. Mindenestre szeretnénk ennél a csapatnál maradni és később újabb technikai feltételekben megállapodni. Talán jövőre egy gyári motor…nekünk is lehetne egy gyári motor…majd meglátjuk.”

Az 1+1 éves szerződés a Scot Hondával azt jelenti, hogy a csapatnak úgymond „elővásárlás joga” van Gábort illetően? Tehát először Talmával ülnek majd le tárgyalni a jövő évet illetően.
„Igen, pontosan! Ha mi szeretnénk ott maradni, akkor ott maradunk, de ha adódik más lehetőség, akkor azt is kihasználhatjuk. Mi azonban mindenképpen szeretnénk a Scot Hondánál maradni, mivel hosszútávon meg akarjuk hálálni nekik azt, amit ők adtak nekünk most.”

 

forrás: www.motogphirek.hu

 

 

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Tucanourbano Hand Grip, kézvédő R334PRO

Tucanourbano Hand Grip, kézvédő R334PRO
29.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft