Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Újdonságok, érdekességek / Huszonnégy év után: Irány Silverstone!

A hétvégén Nagy – Britanniában, pontosabban Northamptonshire-ben folytatódik a gyorsasági motoros világbajnokság, ott ahol 1986 óta egyetlen egy alkalommal sem bőgtek fel földünk leggyorsabb kétkerekűinek erőforrásai, hiszen a fenti időpontot követően a Brit Nagydíj neve összeforrott a„motorversenyek szülőhazájának” számító doningtoni versenycsíkkal. 2009-ben azonban a „brit versenysport otthonában” (a szentély bejáratán évtizedek óta ez a felirat fogadja az oda betérő zarándokot) hivatalosan is bejelentették, hogy a szigetország megmérettetését az elmúlt esztendőkben egyre több kritikát kapó betonkörről, a Formula 1-et (ideiglenesen) elveszítő, és a vonalvezetés átszabását a motorosok kedvéért előkészítő Silverstone-ba költözik, oda ahol annak idején (1977-ben) az első Brit Nagydíjat rendezték. A viadal természetesen ebben az országban is hatalmas múltra tekint vissza, hiszen a széria születése óta (1949) egyszer sem maradt ki az éppen aktuális versenynaptárból, Nagydíjat azonban csak a jelzett időpont óta tartanak a királynő fennhatósága alatt, lévén a versenyfutás 1977-ig (ahogy napjainkban a holland futam) TT, azaz Tourist Trophyként szerepelt a szóban forgó órarendekben, köszönhetően a legendás Man szigeti derbinek, ami az Úr ezerkilencszázhetvenhetedik évéig  beleszámított a világbajnoki küzdelembe is.  

A fentebb már említett ’77-es viadalon az amerikai Pat Hennen szakíthatta át elsőként a virtuális célszalagot, miután a dél – afrikai Kork Ballington megnyerte az azóta jobb létre szenderülő 350-es, és 250-es versenyt is, majd tíz boldog esztendő (mialatt, a legnagyobbaknál csak három alkalommal került európai illetve ausztrál kezekbe a legfényesebben csillogó trófea) után – ahogyan azt már említettük – Doningtonba költözött a megmérettetés. A Park később a szeszélyes időjárásból és a csúszós vonalvezetésből (ezért a városi legenda szerint a közelben található repülőtér okolható) adódó káoszfutamainak köszönhetően a publikum egyik kedvencévé vált, sőt a tempós vonalvezetésű betonkört maguk az aszfaltbetyárok is szívükbe zárták. Ám Donington 2009-ben végleg elveszítette a kétkerekűek világbajnokságát, ami huszonnégy esztendő után idén tér vissza a northamptonshire-i pályára, melyen hatalmas változtatásokat eszközöltek a MotoGP mezőnyének fogadása okán, sőt a Nagydíj megrendezésével kapcsolatos huzavona után visszatérő Forma-1-is profitálhat majd az aréna névre hallgató pályaszakasz megépítéséből, ami majd’ fél kilométerrel tette hosszabbá és élvezetesebbé a motoros világbajnokság leggyorsabb helyszínévé váló ringet.

Wayne Gardner 1986-os diadalának köszönhetően a Honda számít a Silverstone-i futamok címvédőjének, a serleg megóvásáért viszont hatalmas csatát kell vívniuk a Repsol (vagy a totógyilkosok kedvéért a Gresini) mindenre elszánt versenyzőinek, akik Olaszországban ismét beszálltak a világbajnoki címért folyó ádáz küzdelembe, ám a legnagyobb esélyesnek számító Jorge Lorenzótól még midig alaposan el vannak maradva, ugyanis Pedrosa huszonöt, Dovizioso pedig harminckét egységgel áll a mallorcai matador mögött. Ennek ellenére a szakemberek szerint itt is a narancsosok lehetnek előnyben, mivel az RC212V-nek (legalábbis az eddig tapasztalatok alapján) jobban fekszenek a tempós, egyenesekkel tarkított aszfaltcsíkok, mint a technikás helyszínek, miközben Lorenzo a Yamaha csúcssebességére és motorerejére panaszkodik. A statisztikusok pedig Dovi egyetlen királykategóriás futamgyőzelmére építenek, amit természetesen Nagy – Britanniában zsákolt, ám erre még az esős/felszáradós doningtoni káoszban került sor. Azt persze senki sem felejtheti el, hogy ezen a betonkörön még egyetlen egy motoros sem ment, így a fent említett versenyzőkön kívül többen is főszerephez juthatnak, ha a szabadedzéseken rátalálnak az aszfaltcsík karakteréhez tökéletesen passzoló beállításokra. Minden valószínűség szerint erre készülnek a Ducati vörös ördögei is, akik az első versenyek alatt hatalmas hátrányra tettek szert, és a lemaradás csökkentésének itt, a motorsportok egyik szentélyében vágnának neki.

Valentino Rossi az Olasz Nagyíjon elszenvedett lábtörésének köszönhetően a silverstone-i megmérettetést is kihagyja, így kétszázharminc zsinórban lefutott derbije (ez a mai napig rekord) után másodszor fog hiányozni az éppen aktuális verseny rajtrácsáról. A kilencszeres világbajnok helyét egyelőre senki sem vette át, sőt a pletykák szerint erre csak a Katalán Nagydíjon kerül sor. 

Természetesen a Moto2-esek is ellátogatnak Nagy – Britanniába, ahol a széria történetének ötödik megmérettetésén Toni Elias kezdheti éllovasként a világbajnokság három kategóriájának (várhatóan) legizgalmasabb versenyfutását. Mögötte az első versenyeken fantasztikusan teljesítő Shoya Tomizawa áll, ám a japán motorosnak mostanában egyre gyakrabban kell hátranéznie, hiszen Simone Corsi egyre jobb formába lendül, és egyre nagyobb veszélyt jelent riválisa virtuális ezüstérmére. Az élmezőny második felében az előző futam győztese, Andrea Iannone száll majd harcba, Sergio Gadeával, Thomas Lüthivel, Jules Cluzellel, Julian Simonnal, Alex Debonnal valamint Talmácsi Gáborral, aki a hétvégén százötvenedszer sorakozik majd fel a motoros világbajnokság rajtrácsára, miközben a szabadkártyás Kev Coghlan idén először vághat neki a nagy kalandnak. 

A legkisebbek között Bradley Smith kerülhet az érdeklődés középpontjába, aki legesélyesebb hazaiként kezdi majd meg a hétvége küzdelmeit, sőt az Aspar Team masináját ismerve még a végső győzelem megszerzése sem tűnik elérhetetlennek. Erre a diadalra egyébként a spanyol pilóták és szurkolók kivételéven szinte az egész motoros társadalom vár, hiszen a 125-ösök között tizennégy derbi óta csak hispán versenyző emelhették magasba az éppen aktuális megmérettetés aranytrófeáját. Legutóbb Andrea Iannone (2009, Katalán Nagydíj) csaklizta el a győzelmet spanyol motorosainktól. A győzelemre természetesen Britanniában is ők pályáznak a legnagyobb eséllyel, köszönhetően a varázslatos hármasnak, azaz az első négy versenyen folyamatosan dobogóra álló éllovasnak, Nicolas Terolnak, a fantasztikusan gyors és egyre rutinosabbá váló Pol Esparónak, és az időmérők koronázatlan királyának, Marc Marqueznek, akik ütőképes „külföldi”  híján biztosan remek küzdelemmel ajándékozzák majd meg a brit pályára kilátogatók népes táborát.

forrás: www.motorsportal.hu

 

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.990 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
32.500 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.990 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Tucanourbano Hand Grip, kézvédő R334PRO

Tucanourbano Hand Grip, kézvédő R334PRO
30.500 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 98.990 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
64.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft 19.990 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft

Macna motoros bőrnadrág: Element

Macna motoros bőrnadrág: Element
69.900 Ft 24.900 Ft

Macna Nomade férfi motorosnadrág (szürke 808)

Macna Nomade férfi motorosnadrág  (szürke 808)
59.900 Ft 24.900 Ft

MACNA Lizard motoros bőrnadrág

MACNA Lizard motoros bőrnadrág
118.900 Ft 29.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 149.900 Ft