Pénteken hivatalosan is bejelentették, hogy Casey Stoner négy esztendő, húsz futamgyőzelem, tizenkilenc rajtelsőség, harmincöt dobogós helyezés, és egy bajnoki arany (ezek a statisztikák természetesen a 2010-es Katalán Nagydíj leintésekor íródtak az ausztrál neve mellé, így a távozás előtt szinte biztosan más adatokat közözhetünk majd az olvasókkal) után elhagyja a Ducati gyorsasági motoros alakulatát. A szerződés hátterében a legtöbb szakember szerint Stoner egykori csapatvezetője, Livio Suppo áll, aki 2009-ben hagyta ott a vörösöket, és lett a HRC (Honda Racing Corporation) marketingigazgatója, sőt a rossznyelvek szerint ebből a pozícióból a japán alakulat ügyes – bajos dolgait is irányítja. Az olasz szakvezető, aki a felkészülési időszak alatt kezdte ajánlataival ostromolni egykori tanítványát, pár órával ezelőtt elégedetten nyilatkozott az ausztrál megszerzéséről, sőt elmondása szerint a 2007-es szezon világbajnoka vadonatúj istállójában sokkal motiváltabban fog teljesíteni, hiszen (hozzá hasonlóan) ráfért már a környezetváltás.
És ha már a Gazzettánál tartunk, akkor a Valentino Rossi körül keringő pletykákról sem feledkezhetünk el, aki az itáliai források szerint nemrég aláírta Ducatis szerződését, létrehozva ezzel az olaszok álomcsapatát. A kijelentést természetesen óvatosan kell kezelnünk, ugyanis az elmúlt hetekben több ehhez hasonló híresztelés látott már napvilágot, hivatalos bejelentés azonban még egyszer sem érkezett, sőt a Doktor nemrég kijelentette, hogy minden valószínűség szerint a Yamahánál marad. Később viszont újra zörögni kezdett a haraszt, ugyanis a korábban már említett források szerint a Yamaha a világválságra és a Lorenzóval való esélyegyenlőségre hivatkozva csökkenteni akarja a kilencszeres győztes fizetését, miközben a bolognaiak tizenöt millió euróval akarják magukhoz édesgetni az éppen pihenő világelsőt, akit (távozása esetén) Ben Spies válthat a gyári Yamaha nyergében.