Igaz, hogy egész délelőtt (a 125-ös és a 250-es futamon is) lógott az eső lába, mégis a legnagyobb kategória futamára kisütött a nap az asseni ring felett. A legelőkelőbb helyről, vagyis a pole pozícióból, Valentino Rossi várhatta a startot, aki ugyan jól rajtolt, mégis a kiváló kezdéseiről híres Pedrosa fordult elsőként a célegyenes utáni kanyarban. Az első körben tehát Pedrosa, Rossi, Stoner és Vermuelen volt az élen állok sorrendje, habár Stonernek egy időre sikerült megelőznie a „Doctor urat”. Két kör elteltével egy négytagú boly szakadt el a mezőnytől, amelyben ott volt az élen Vale, mögötte Stoner, Pedrosa, majd pedig Lorenzo.
Újabb két kör elteltével ismét átrendeződött a sorrend, mivel Lorenzonak sikerült legyűrnie az előtte lévő Ducatist, vagyis Stonert, illetve a célegyenes utáni első kanyarban Pedrosa csúszott ki, aki ennél fogva kénytelen volt feladni a futamot. Még mielőtt tovább haladnánk az eseményekkel, kanyarodjunk vissza kicsit a rajt pillanataihoz, hiszen feltétlenül meg kell említeni, hogy Talmácsi Gábor az utolsó helyről bravúrosan jött el és az egyenesben, valamint úgy egészében véve még azu első körben, több versenyzőt is maga mögé tudott utasítani. Személy szerint Gibernaut, Takahashit, Canepát és Toni Eliast. A magyar versenyző azonban sajnos a verseny további részében nem igazán tudta tartani az előtte lévők tempóját és ezzel együtt a mögötte érkezők nyomásának is engednie kellett, így Talma lassacskán visszaszorult az utolsó pozícióba.
Tizenhét körrel a verseny vége előtt Rossinak sikerült elszakadnia Lorenzotól, amelyet követően körökön keresztül 1,6 másodperc volt a távolság a két Yamahás között. Voltak ugyan pillanatok, amikor úgy tűnt, hogy Lorenzo talán utolérheti csapattársát, azonban ekkor Valentino Rossi mindig egy újabb fantasztikus körrel válaszolt. (Egyébként Rossi a futam során meg is döntötte Casey Stoner versenyben futott leggyorsabb körét, amit az ausztrál a tavalyi Holland Nagydíjon teljesített.) A két fiat Yamahás mögött Stoner következett, akinek a harmadik helye biztosnak látszott és az is lett.
A futam elején kiválóan kezdő Chris Vermeulen eközben egy helyet visszacsúszott, ugyanis Colin Edwards kapaszkodott fel a negyedik helyre. Az amerikainak a dolgát csak tovább könnyítette, hogy szintén még a futam első felében Andrea Dovizioso volt kénytelen feladni a viadalt. A Repsol Hondának tehát katasztrófálisan sikerült az asseni verseny, mivel egyik versenyzőjük sem ért célba. a győztes végül Valentino Rossi lett, aki ugyan nem kényszerült senkivel olyan hosszan tartó és szoros csatára, mint az legutóbb Catalunyában, viszont a verseny közepén igencsak meggyűlt a baja Lorenzóval, aki folyamatosan próbálta lopni a távolságot kettejük között.
A „Doki” valamivel kevesebb, mint öt és fél másodperccel Lorenzo előtt, elsőként teljesítette a versenytávot és ezzel megszerezte pályafutása századik győzelmét. Rossi , ennek örömére, a levezetőkörében természetesen készült egy kis meglepetéssel, amelynek keretin belül egy igen nagy méretű „transzparenst” feszítettek ki baráti körével és egyben legközelebbi szurkolótáborával, amelyen Vale minden egyes eddigi győzelméről volt egy fotó. Emellé a zászló, rajta egy százassal, már csak hab volt a tortán. A második helyen Lorenzo a harmadikon pedig Casey Stoner ért célba, aki egyébként megint csak nagyon legyengült a verseny végére (az ausztrál betegséggel küzd) így a díjkiosztó után nem adott interjút, hanem egyből a mobil klinikára sietett, vélhetőleg infúzióért.
Talmácsi Gábor a jó rajt ellenére az asseni versenyt végül az utolsó, vagyis a tizenhatodik helyen fejezte be, ami azt jelenti, hogy ha netán még egy versenyző kiesett volna Gábor elől, akkor a magyar motoros pontszerzéssel zárhatta volna élete második királykategóriás viadalát. Mindenesetre nagyon is szívmelengető látvány volt, amikor a startot követően Talma szinte a mezőny közepén fordult az első pár kanyarban. Bizonyára erre nem csak mi, hanem sokan mások, köztük a Scot Racing Team tagjai is felfigyeltek.
A futam végeredménye:
1 Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 42.14.611
2 Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 42.9.979
3 Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 42.37.724
4 Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 42.43.725
5 Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 42.48.216
6 James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 42.53.958
7 Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 42.54.154
8 Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 42.54.385
9 Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 42.54.434
10 Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 42.55.284
11 Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 43.0.621
12 Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 43.12.388
13 Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 43.19.977
14 Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 43.24.508
15 Yuki Takahashi JPN Scot Racing Team MotoGP 43.24.541
16 Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 43.39.710
Kiestek:
Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team
Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team
Mika Kallio FIN Pramac Racing
forrás: www.motogphirek.hu