A motoros világbajnokságban egy pillanatra sem áll meg az élet, hiszen a legkisebbek versenyének leintését követően a Moto2-esek is beizzították egységesített erőforrásaikat, majd a bokszutcai lámpák kialvásának pillanatában a rajtrácsra irányították versenygépeiket. A hatszázasok között ismét a százhuszonötösök címvédője, azaz Julian Simon foglalhatta el a legelőkelőbb pozíciót, Alex de Angelis, Thomas Lüthi és a világbajnoki cím megszerzéséért harcba szálló Toni Elias legnagyobb bánatára. Talmácsi Gábor ezúttal a tizenötödik rajtkockára állíthatta fel méregzöld versenygépét, mellyel az indulás pillanatában több pozíciót is nyert, hiszen az első kör végén kilencedikként haladt át a malajziai versenypálya célvonalán. Mindeközben a harmadik helyről startoló Thomas Lüthi vágott az élre, akit Elias, Redding, Iannone és az első helyről startoló Julian Simon követett. A start utáni pillanatokban a fenti ötös szolgáltatta az izgalmakat, Julian Simon azonban elkövetett egy komolyabbnak nevezhető hibát, így a kavicságyból való kikecmergés után visszacsúszott a hetedik helyre, Aegerter és Abraham elé.
Tizenkét körrel a verseny vége előtt ismét Simon került a kamerák kereszttüzébe, a spanyolok klasszisa ugyanis újra elveszítette uralmát vérvörös versenygépe felett, ami ezúttal le is vetette magáról lovasát, aki a második hiba után sem adta fel, azaz ismét visszatért a Maláj Nagydíj küzdelmeibe. Talmácsi Gábor mindeközben a tízedik helyen haladt, ahol hatalmas csatát vívott egykori csapattársával, azaz magyar rajongók „egyik kedvencének” számító Hector Faubellel. Az első helyet mindeközben Andrea Iannone tette magáévá, az addig vezető Thomas Lüthi kárára, aki pár pillanattal később közelebbi ismeretséget kötött a sepangi betonkör kavicságyával, ahonnan Simonnal ellenben már nem bírt elszabadulni. A győzelem sorsát így Iannonénak, Eliasnak (aki Simon kiesését követően már világbajnokként motorozhatott) és a semmiből feltörő de Angelisnek valamint a szintén óvatosan versenyző majd az élre kerülő Roberto Rolfónak kellett eldöntenie.
Nyolc körrel a verseny vége előtt kettészakadt a korábban már említett boly, melyből de Angelis és Rolfo az első, míg Elias és Iannone a harmadik hely megszerzéséért vívott késhegyre menő viadalt. Később Talmácsi Gábor is szerephez jutott, igaz hazánk egyetlen motoros világbajnoka nem egy remek manőver, hanem egy váratlan kicsúszás okán került a monitorok képernyőire. Az utolsó körökben ismét fantasztikus küzdelmet láthattak a motorozás szerelmesei, hiszen a két „veterán” hatalmas csatát vívott a győzelem megszerzéséért, ami végül a szériába idén visszatérő Rolfo birtokába került, aki 2004 óta először pezsgőzhetett győztesként, mialatt a szaggatott sorsú de Angelis idén először állhatott fel a pódiumra. A harmadik helyet Andrea Iannone szerezte meg, míg negyedikként Elias finiselt, aki ezen a megmérettetésen hivatalosan (azaz matematikailag) is bezsebelte pályafutása első világbajnoki címét. A friss világelső mögé, Alex Debon, Karel Abraham, Stefan Bradl és Dominique Aegerter érkezett.
www.motorsportal.hu