Pár perccel a legkisebbek viadalának leintése után a Moto2-esek is beizzították egységes erőforrásaikat, hogy a remekbeszabott katari verseny után a széria második megmérettetésének is nekivágjanak. A negyed egykor startoló derbin Shoya Tomizawa állhatott fel az első rajtkockára, közvetlenül Julian Simon, Toni Elias, és Alex Debon mellé, Talmácsi Gábor pedig a hetedik rajthelyről várhatta a piros lámpák kialvását. A startot Tomizawa kapta el a legjobban, az elképesztően gyorsan reagáló Simone Corsit, a hideg fejjel induló Simont, és a remekül startoló Talmácsit megelőzve. A japán motoros egy körrel az indulás után eldobta a Technomag – CIP fehér – fekete versenygépét, sőt a következő pillanatokban a komplett élmezőny – Gábor és Corsi kivételével – az aszfaltozott bukótérben kötött ki, köszönhetően a bajnokság éllovasának versenymasinájából kiömlő olajtengernek. A vezetést ekkor Talmácsi Gábor kaparintotta meg, a futamot azonban a tömegbaleset, valamint a pályára kerülő szennyeződés miatt idő előtt leintették, majd’ a munkájukat lelkiismeretesen végző spanyol bírák egy rövidebb tanácskozás után 12:45-re írták ki a rövidített (tizenhét körös) viadal startját.
Amásodik megmérettetés rajtrácsára – Talma és Coris legnagyobb bánatára – a motoros világbajnokság szabályainak értelmében az időmérő végeredménye szerint sorakozhattak fel a középkategória mindenre elszánt pilótái, így az első pillanatokban elúszó versenyzők is megkapták a számukra oly fontos második esélyt. A második startot Elias kapta el a legjobban, Tomizawa, Simon, Takahashi, Noyes, Coris és Talmácsi kárára. Az első körökben Tomizawa és Elias próbált meg ellógni az élbolytól, miközben Talmácsi Gábor a kolumbiai motorsport legnagyobb reménységével, Yonny Hernandezzel vívott késhegyre menő csatát a hetedik pozíció megtartásért, Kenny Noyes pedig legyűrte a MotoGP-t is megjárt Yuki Takahashit. Az amerikaiak kedvence később Eliast majd Tomizawát is átugrotta, így pályafutása során először a mezőnyének élére állt. Tizenegy körrel a verseny leintése előtt Gábor is begyújtotta a rakétákat és egy az átlagnál négy tizeddel gyorsabb versenykörrel utolérte a hirtelen ellógó hatost.
Két fordulóval később a látványosan motorozó Tomizawa hibája alaposan felkavarta az első helyért harcoló hetes sorrendjét, ami ezekben a pillanatokban így festett: Noyes, Elias, Lüthi, Tomizawa, Takahashi, Simon és Gábor. Később hatalmas csata alakult ki a fenti motorosok között, melyben szinte kanyarról kanyarra változott a hetes boly sorrendje, sőt öt körrel a leintés előtt Sergio Gadea és Simone Coris is felzárkózott a fent említett motorosok csoportjához, így a végjáték előtt kilenc pilóta került egy – két másodperces időkülönbségen belülre. Két kanyarral a leintés előtt Talmácsi Gábor sajnos leszakadt a győzelemért küzdő aszfaltbetyárokról, így világbajnokunk, akárcsak Katarban a mai megmérettetésen is a kilencedik helyen találta magát, miközben az utolsó kört az egykori 125-ös világbajnok, Thomas Lüthi kezdte meg elsőként. A svájci motoros végül – a helyiek legnagyobb örömére – elveszítette előnyét, így a futamgyőzelem Toni Elias a második hely pedig Shoya Tomizawa birtokába került. A harmadik helyen befutó Lüthit, Takahashi, Corsi, Gadea, Noyes, Simon és Talmácsi követte, alig négy másodperces hátránnyal, miközben a tizenötödik helyen célba érő Anthony West megszerezte a visszatérő MZ legelső világbajnoki pontját. Az összetettet még midig a meglepetésember, azaz Shoya Tomizawa vezeti, a futamgyőzelmét „falmászással” (a rajongókat a pályától elválasztó kerítés megmászásával) ünneplő Elias, és Thomas Lüthi előtt.
forrás: http://www.motorsportal.hu/elias-nyert-talma-kilencedik-lett-c32664.html