Hétfőn hivatalosan is bejelentették, hogy Carlos Checa veszi át a Pramac Ducatitól nemrég eligazoló Mika Kallio helyét, aki vállsérüléseire hivatkozva szerződése lejárta előtt intett búcsút a vörösök második számú alakulatának. A finn motoros távozását követően Paolo Campinoti mindenképpen egy tapasztalt versenyzőt szeretett volna istállójához édesgetni, így választása csak a szériamotorosok világbajnokságán remeklő Carlosra eshetett, aki idén (Ducatija segítségével) megszerezte a sorozat bronzérmét, 1993 és 2007 között pedig több mint kétszáz világbajnoki megmérettetésen vett részt a százhuszonötösök, a kettőszázötvenesek, valamint a királyok mezőnyében. A harmincnyolc esztendős klasszis érkezésére egyébként több jel is mutatott már, főszereplőnk ugyanis két héttel ezelőtt Olaszországban körözgetett a bolognaiak versenygépével, melynek segítségével Portugáliában ismét felveheti a versenyt földünk leggyorsabb aszfaltbetyárjaival. Checa legutóbb 2007-ben állt fel a nyolcszázasok éppen aktuális megmérettetésének rajtrácsára, így az első versenyhétvégén (sőt a másodikon, azaz utolsón is) csak a tapasztalatszerzést tűzte ki célként, miközben ki szeretné élvezni a motorozás nyújtotta élvezeteket, istállóját pedig hasznos információkhoz juttatná hatalmas tapasztalatának köszönhetően. A hetvenegyes rajtszámmal startoló Checa természetesen csak a portugáliai és a valenciai derbin bizonyíthat, jelenlegi szerződése ugyanis 2011-ben is a szériások között tartja.
Carlos Checa: „Ezt a lehetőséget elsősorban tapasztalatszerzésre szeretném használni, valamint élvezni akarom azt, amit csinálok, hiszen a gyorsasági motoros világbajnokság minden versenyző számára élmény, kihívás és megtiszteltetés. Az egyetlen célom tényleg a gyors alkalmazkodás lesz, mivel ezzel a géppel csak egy alkalommal körözgethettem, akkor azonban sikerült nagyjából megismernem annak legfontosabb elemeit. Tudom, hogy nem lesz könnyű dolgom, de a srácok már teljesítettek tizenhat megmérettetést, így ők tökéletesen ismerik a masinát, valamint az abroncsok viselkedését. Az előző három esztendőben hatalmas változásokon estek át a királykategóriás versenygépek, az erőforrások például sokkal erősebbek lettek, az abroncsok fényévekkel jobban tapadnak, az elektronika pedig óriási szerepet kapott. Boldog vagyok, hogy pályafutásom egyik legjobb szériamotoros szezonját követően visszatérhetek a nyolcszázasok mezőnyébe, ahol, bár nem tudom, hogy mennyire leszek versenyképes, de mindent meg fogok tenni a lehető legjobb eredmények eléréséért.”
Paolo Campinoti: „Miután Mika Kallio sérüléseire hivatkozva visszalépett az utolsó két megmérettetéstől mindenképpen egy tapasztalt versenyzőt szerettünk volna igazolni, hiszen egy ilyen motoros hasznos információkhoz juttathat minket, melyek minden valószínűség szerint jól jönnek majd a következő évad kezdete előtt. A Ducati vezetőségével folytatott megbeszélések után a választásunk Carlos Checára esett, akinek a Portugál Nagydíj szabadedzésén kell minél több tapasztalatot szereznie. Tudjuk, hogy ő is a világ leggyorsabb motorosai közé tartozik, és az idei esztendőben visszanyerte a motivációját is, ezért mindannyian megbízunk benne, és mindkét versenyen remek eredményeket várunk tőle.”
www.motorsportal.hu