Mi a helyzet a csapat másik versenyzőjével? Elterjedtek a hírek, hogy a csapat megválik tőle és így lenne Gábornak két motorja.
Cirano Mularoni: „A jelenlegi helyzetben sajnos csak kettő motor áll a rendelkezésünkre. Amíg a harmadik motort fel nem készítjük, illetve elő nem készítjük, addig ez így marad, hogy mind a két motorosunknak csak egy-egy gépe lesz, amellyel versenyezni tud. Mindenesetre a célunk, hogy mindkét versenyzőnknek a lehető legjobb technikai feltételeket biztosítsuk.”
Ezek szerint akkor biztos a helye a csapat másik versenyzőjének?
Cirano Mularoni: „Igen, biztos a helye!”
Gábor! Mit gondolsz hány futamra van szükséged, hogy utolérd a mezőnyt, illetve mivel lennél elégedett év végén?
Talmácsi Gábor: „Picit távoliak ezek a dolgok, hogy pontosan megmondjam, de láthattuk, hogy Andrea Dovizioso mire volt képes tavaly ebben a csapatban. Ő ért el dobogós helyezést is. Nem gondolom, hogy pár versenyen belül a pódiumon lenne a helyem, hanem lépésről lépésre szeretném fejlődni. Most az utolsó helyen fejeztem be a futamot, azonban ha a következő viadalon már nem utolsó leszek, hanem bele tudok szólni a versenybe, akkor az már nagyon nagy eredmény lenne. Utána természetesen versenyről versenyre szükségem van újabb tapasztalatokra, hogy előrébb tudjunk lépni. Így is nagyon jó érzéssel töltött el, hogy a hétfői teszten együtt motoroztam Sete Gibernauval, aki pár évvel ezelőtt Rossi legnagyobb riválisa volt, vagy például Niccolo Canepával. Amit elérhetek az nem kimondható, mindenesetre biztosan lesznek érdekes eredmények.”
Mivel ez az egész „hadművelet” annyira hihetetlen és zseniális, hogy bennfentesben felébredt az a gyanú, hogy ez lőre így volt eltervezve. Lehettetek-e ennyire előrelátóak és ravaszak vagy pedig csak az események alakultak így maguktól?
Stefano Favaro: „Pár hete még azért mentünk el a mugelloi futamra, mert tudtuk, hogy ha valahol, akkor ott van esélyünk arra, hogy egy új csapatot találjunk a Gábornak. tehát csak a mugelloi futamtól tudtuk, hogy esetleg lehet esélyünk a királykategóriában való indulásra. Előtte arra láttuk a legnagyobb esélyt, hogy Gábor a Superbike-ban fog menni, azonban azon dolgoztunk, hogy Talma a MotoGP-ben tudjon maradni.”
Tehát akkor egyáltalán arról szó sincs…mert vannak ilyen pihentagyú emberek, akik azt gondolják, hogy a szakítást a Balatonring Teammmel előre elterveztétek egy „forgatókönyv” szellemében. Talmácsi Gábor: „Akkor azok tényleg pihentagyúak lehetnek…elnézést kérek…szó sem volt ilyenről. Mi felvállaltuk azt a kockázatot, hogy idén talán nem is tudok már motorozni,m de bíztunk benne, hogy amit eddig elértünk annak meg lesz a gyümölcse most is. Nagyon stresszes időszakon mentünk keresztül és é is minél hamarabb szerettem volna motorra ülni, de nem akartunk egy olyan lehetőséggel élni, mivel én csak egy versenyző lehetek a sok közül a 250-es kategóriában. Ezért a Stefano ahogy szokta, mint a barátom, a legjobb lehetőségeket tette elém és közösen kiválasztottuk, hogy ez az irány. Szerencsére ez sikerült és azt hiszem, hogy hosszú távon nagyon komoly dolog, hogy a MotoGP-ben tudok menni.”
Mennyire fontos neked, hogy legyen csapattársad? Tud neked segíteni valamiben?Talmácsi Gábor: „Én nagyon örülök, hogy Yuki Takahashi a csapattársam, aki egy kiváló versenyző. Nagyon sokat beszélgettem vele a hétvégén és akárcsak a többi japán motoros, úgy ő is nagyon nyugodt versenyző. Jól megvagyunk a csapatban.”
Pontosan 1+1, vagy 1+2 évre szól a szerződésed?
Stefano Favaro: „A megállapodás a 2009-es évről szól, illetve van egy plusz egy éves opciós szerződés.”
Az Aspar csapatnál nagy probléma volt a sajtó és média jogok. Most úgymond jó körbe írtátok a szerződést?
Stefano Favaro: „Minden meg van oldva és minden a helyén van. Már csak azért is, mert az Aspar csapat nem a Cirano Mularoni.”
forrás: www.motogphirek.hu