Egy angol kollégánk (David Emmett), igen különös módon próbálta kielemezni, hogy a vajon a Honda valóban a többiek előtt jár-e váltóügyileg vagy sem. Nos, a jelek szerint az aranyszárnyasok nagyon beletaláltak valamibe, ugyanis a HRC versenyzői lényegesen több időt spórolnak a váltásoknál, mint a többiek. Állítólag egy MotoGP motor számára egy kör alatt átlagosan 0,9 másodperc veszteséggel jár (ez esetben a katari pályára értve) a kigyorsításoknál történő „klikkelgetés”, azonban a Ducati Corse elnöke, Filippo Preziosi szerint a Honda jelenleg csak 0,2 másodpercet pazarol, ami kapásból több, mint fél másodperces előnyt jelent számukra az átlaghoz képest. Persze ez csak bolognaiak feltételezése, szóval nézzük, hogy egy igen érdekes körülmények között zajló „mérés” milyen eredményt hozott:
David Emmett a katari ring tízes kanyarjánál, egy szimpla „Olympus” diktafonnal vette fel a motorok hangját a kigyorsításoknál, amit számítógépen kielemezve nagyjából ki tudta számolni, hogy átlagosan mennyi idő váltanak az egyes márkák. Az utolsó helyen a Ducati áll 42 miliszekundummal (ms – miliszekundum/ezredmásodperc), a második a Yamaha 27 miliszekundummal, míg az első a Honda 8 miliszekundummal. Nos, ha megnézzük a múlt hétvégi edzéseredmények vagy éppen magát a futamot és annak a végeredményét, akkor látható, hogy az egyes márkák közötti sorrend bizony ott sem volt különböző. Stoner a Hondával egyértelműen uralta a mezőnyt, miközben Lorenzo épphogy elbírt Pedrosával, sőt a két spanyoltól egyáltalán nem maradt el sokkal Simoncelli és Dovizioso sem, akik ugye szintén Hondával mennek.
Az egész storyból értelemszerűen a Hondát és a Ducatit érdemes kiemelni, hiszen a Yamaha egyértelműen nincs annyira hátrányos helyzetben, mint a vörösek, vagyis koránt sem akkora a lemaradásuk a Hondával szemben. A Honda váltójáról pontos információkat nem tudni, hiszen ha elárulnák a „nagy hadititkot”, akkor nyilván mindenki másolná, szóval még korábban diplomatikus módon annyit nyilatkoztak, hogy a motor sokkal stabilabb és egyben kezelhetőbb lett a kigyorsításoknál. Elvileg a téli fejlesztések során a Ducatinál is a motor „kezelhetőbbé” varázsolása volt a cél, viszont jelen pillanatban úgy tűnik, hogy ez egyelőre a teljesítmény rovására megy, hiszen például míg 2010-ben Hayden a harmadik helyért csatázott a szezonnyitón, addig idén még csak a top5 közelébe sem tudott kerülni. Rossi esetében nyilván nem egy segítő tényező a „Doktor” műtött válla, azonban a többiek teljesítményéből azért látható, hogy a GP11 egyelőre még messze van attól, hogy érdemben fel tudja venni a versenyt a Hondával.
Mindemellett zárásként még érdemes megemlíteni, hogy 2007-ben Stoner többször is elmondta, hogy a Ducatinak elég „kemény” váltója van, így az ember nehezebben boldogul vele. Talán a Desmosedici ezen tulajdonsága még mindig megvan, ami nem feltétlenül válik a bolognaiak előnyére.