Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Yamaha MT-01 - Ököl csapás

Nem igényel kommentárt. Az MT-01 nem is motorkerékpár, inkább örök beszédtéma az átlagember számára. Briliáns módon párosítja az alpári, 1670 köbcentis, V2-es blokk hangsúlyos formáit a vákuumos öntési eljárással készült vázzal, a sportos, állítható futóművel és az R szériás sportmotorokról származó fékekkel. 
Motorok_Yamaha_MT_01_2.jpg
A 2005-től gyártott nyomatéksport-motor szándékosan kilóg a csupasz gépek közül. A Yamaha-szalonokban külön sarkot alakítottak ki neki, rengeteg kiegészítőt kínáltak hozzá, és olyan, harmincon túli vásárlókat reméltek, akik nem ijednek meg egy gyors szerpentinezéstől, illetve volt tehetségük összegyűjteni a pénzt egy egyedi, de drága motorra. Az MT-ből nem is lett tömegcikk. Talán túl félelmetesre sikerült és ezt értették félre sokan a kezdetekkor. 
 
A közel kétszázhetven kilós óriás blokkjának eredetijét a Wild Star nevű cruiserhez tervezték, majd felfúrták a sportosabb Road Star Warriorhöz és még egyet csavartak rajta, mielőtt az MT-be került. Az előbbi kardánhajtású volt, a köztes gép bordásszíjat viselt, az MT-01 pedig láncon át hajt. 
 
Hajtűkanyar? Akár negyedik sebességfokozatban is. Az óriás V2-es bármikor képes erre
A vezetéséhez eleinte bátorság kell. A kilencven lóerő megtévesztően hétköznapi adat, ha nem tűnik fel, hogy a százötven newtonméteres forgatónyomaték szinte az alapjárattól elérhető. Ezért az ötfokozatú váltót nagyon ritkán kell használni és már ötezerig sem érdemes elforgatni a turbódízelesen működő V2-est. Aki igazán őrült, akár a gyártól is rendelhet hozzá tuningkitet. A Stage1 csak két Akrapovic slip-on dobot tartalmaz. Ez kell is, így szól igazán szépen a motor. A Stage2 teljes kipufogórendszert jelent, míg a Stage3 készletben új dugattyúk, hegyesebb vezérműtengelyek is vannak, ezekkel valódi vadállat válik a Yamahából, így utcára sem mehet többé. Aki háromezer fölött hanyagul visszavált, azt elementáris motorfékkel jutalmazza az MT, közben a fara kicsit riszálni kezd. A hajtűkanyarok még negyedik fokozatban is kivitelezhetők, mert a futómű pontos, a motor kezesebb, mint amit szoborszerűsége alapján várnánk. 
Motorok_Yamaha_MT_01_1.jpg
Csak el ne dőljön! A gyári és tuning leömlői is sérülékenyek
A különc Yamahának komplett rajongótábora van. Ők azt állítják, hogy ezzel a géppel még pályanapokon is szép az élet. Efféle mutatványok nem elképzelhetetlenek, de az MT-01 inkább olyan országútra való, ahol nem a kráterek jelzik a megtett távolságot. Ott akár öt liter alá is eshet a benzinfogyasztása. 
 
Százas tempó körül nagyon szépen dörömbölnek a gyári dobok, nem túlzott a menetszél és egy átlagos felnőtt férfi számára könnyedek a manőverek. Igen, ez a Yamaha testalkat alapján is válogat a pilótajelöltek közül. Az alacsonyak és nyeszlettek, főként városban, szenvedni fognak. Ha szerencséjük van, még az előtt döntenek az eladásáról, hogy megcsúszna az első kerék és felborulna a motor. Ilyenkor lépnek a képbe, akik sokallják a jelenlegi, bőven négymillió fölötti vételárat, de sóvárognak egy „nagyon valamilyen” kétkerekű után. 
 
Itt távozik a KODO vagyis a szívveréshez hasonló ritmus
A használt MT-01 kiválasztása kemény vizsga. Íme, egy kis puska a lelkesedőknek. Az öt eddigi évjárat darabjai közül a legolcsóbb, de már használható állapotú gépek nagyjából 1,8 millió forintba kerülnek. Aki a sérült példány otthoni talpra állításában gondolkodik, azt le kell lomboznunk. Ha a motor a bal oldalára dőlt, elrepedhetett a szárazkarteres blokk olajtartálya. A csere százezer forintos tétel. A tank félmillió körüli összegbe kerül, és jobb, ha megnézzük a kormányhatárolókat a váznyakon. Ha ezek már letörtek, az MT gazdasági totálkáros. Akkor sem jobb a helyzet, ha a mamut a jobb oldalán landolt. Ilyenkor szinte biztosan odalesznek a szexi kipufogóleömlők. A gyári alkatrész szinte megfizethetetlen. Védekezni például a Sato Racing bukógombáival lehet, ezeket minden tapasztalt MT-01-tulajdonos gépén megtaláljuk. Kiegészítőkből egyébként is rengetegfélét lehet kapni a motorhoz, így fokozható a túraalkalmassága, még látványosabbá formálható, vagy egyszerűen csak igazán kétszemélyessé, ha az utas lábtartóit alacsonyabbra helyezzük egy ügyes adapterrel. 
Motorok_Yamaha_MT_01.jpg
Az MT-01 kényezteti vezetője ülepét, de az utas sem panaszkódhat. Igaz, lábtartói magasan vannak

Konstrukciós bakik nem sújtják a prémium Yamahát, de volt három visszahívási akció az öt év alatt. A szervizek ingyen cserélték a gázpozíció-érzékelőt, a benzinpumpát és a hátsó rugóstag összekötő elemét. Nézzük meg a teleszkópszár-szimeringeket is, és ha ezek, illetve a kopóalkatrészek rendben vannak, készüljünk fel a különleges motoros élményre! Garantáltan kiderül, valóban felkészültünk-e rá. 

forrás: www.motorrevu.hu 

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft