Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Vespa LX50 - Kipróbálni veszélyes!

A Vespa nem robogó. A puszta véletlen és a gyártó nagylelkűségének műve, hogy még ma is kerekei vannak és nem lett belőle időközben törölgetni és fogdosni való szobadísz. A közlekedési funkció elhanyagolható kunszt ahhoz képest, amit a Piaggio-konszern örökké népszerű márkája nyújt a léleknek. Az első vespázás valódi beavatás. Olyan, mint egy nagy lelki vihar. Ezért is veszélyes közelebbi kapcsolatba kerülni a jólét olasz kellékével. Ha egyszer beszippant, nincs menekvés.

 

Vespa LX50 teszt
 

 

Aki eljut odáig, hogy bérletet váltson egy olyan jó arányérzékkel megtervezett retro robogóra, mint az LX50, később nem is érti majd, miért használt korábban mást a városi közlekedéshez. A gond csak az, hogy a vásárlásra a többség soha nem szánja rá magát. Azokra gondolok, akiket érdekelnek a teljesítmény vagy éppen a vételár földhözragadt szempontjai. Na, ez utóbbi az, amiben a Vespák rendre alulmaradnak. Nem titok, hogy a Piaggio-csoport nemcsak megmentette az acéldarazsakat a kipusztulástól, de az utóbbi években mindegyikbe olyan motort szerel, amelyet a sokkal olcsóbb és egyszerűbb gépeiben is megtalálhatunk. Vagyis aki alulról kezdi vizsgálgatni kortárs kétütemű Vespát, az alighanem Piaggio Zipet vesz végül, mondván, a két gép menet közben szinte egy és ugyanaz.
 

 

Vespa LX50 fejidom
 

 

Akik viszont belevágnak a kalandba, örülhetnek ennek, mert a teljesen hagyományos, levegőhűtésű blokk éppen elég erős a százkilós Vespa lendületes mozgatásához. Ha minden fojtást eltávolítanánk, biztosan megbirkózna a kétszemélyes használattal, illetve nagyobb végsebességre lenne képes. Érdemes elgondolkodni a rendszámosításon.
 

 

Vespa LX50 2010

Mindez semmiség, ha az ember az első együtt töltött nap után úgy érzi, élete legjobb döntését hozta meg, amikor a kis piros gép mellett döntött. A néhány műanyag burkolatot leszámítva még ma is acélkasztnis Vespa hatalmas fityisz a Távol-Kelet felé, ahonnan százezrével jönnek a célszerű gépek, köztük vagy egy tucatnyi hasonmás.

Ha a kis LX árnyékban ácsorog, tapintása hűvössé válik, a napon felhevül. Amikor hozzáérünk, megnyugtatóan masszívnak érezzük. Eséskor nem törik, hanem horpad. Ezt a minőségérzetet a hüvelykujjal nyomkodható plasztik rokonai soha nem képesek felülmúlni.
 
Vespa LX50 2010
 

 

Az első kereket a szokásos hidraulikus teleszkópok helyett klasszikus lengő mechanizmus vezeti, akkora krómos rugóstaggal az oldalán, ami elfér egy nadrágzsebben. A féloldalt rögzített könnyűfém felni tizenegy colos átmérője ma már nagyon kicsinek számít, hátul még egy mérettel kisebb is a kerék. Az ég óvja a vespást az igazán rossz állapotú utaktól – jajdulunk fel néha, pedig a gyakorlatban alig rakoncátlankodik az apró gép, ha a város kevésbé fejlett vidékein némi odafigyeléssel húzunk át vele.
 

 

Vespa LX50 első futómű
 

 

Egy modern Vespa amúgyis nagypolgári kellék. Kellemesen lelakott példányai elválaszthatatlanok az olasz nagyvárosok utcaképétől és mi tagadás, a budapesti Andrássy út is egészen jól áll a Vespa LX50-nek. Délidőben, amikor jólöltözött járókelők lepik el a járdákat, érezhetjük, milyen sokan cserélnének velünk.

A kényelmes nyeregben ücsörögve láthatjuk, ahogy a dugóba ragadt autósok szintén egytől egyig irigyelnek. Elismerően méregetnek a járdán bandukoló fültágítós srácok és még a nyugdíjasoknak is mond valamit a gömbölyű fenekű, nagy tükröket viselő robogó.
 

Motorok Vespa LX50 2010
 

Összegzés:

 

mint mondtam, a Vespa nem jármű, így nem is használati tárgyként nézegetjük, amikor végül leparkolunk valahol. Otthagyni fájdalmasan nehéz, és érdemes élni a gyárilag felszerelt rögzítő horgony előnyeivel, ha viszont akarjuk látni. Percekig nem szabadulunk a nagyszerű érzéstől: mi érkeztünk vele. Növekszik a bámészkodók tábora, ettől kicsit féltékenyek leszünk, hiszen a Vespa a vespásnak biztosan több mint robogó. Egész nap tapogatná, mutogatná, akinek csak lehet, a lényeg hogy együtt tölthesse vele az időt. Pont olyan, mint egy szerelem.

forrás: www.motorrevu.hu

 

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft