Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter E3R 7KW 95km/h

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Tesztek / Vectrix VX-1 - Villamosszék

 

 

A kőolajkészlet fogy, ez nem vitás. A mindennapi közlekedéshez újabb alternatívák kellenek. Emellett egyre égetőbb feladat, hogy az eddigieknél jóval környezetbarátabb járművek váltsák le a jelenleg futó járműparkot. Az ugyan egy külön cikk témája lehetne, hogy a villamos áram előállítása mekkora környezetterheléssel jár, de nálunk jobb adottságokkal (mind környezeti, mind politikai) rendelkező országokban egyre jelentősebb arányban használják a víz, a szél vagy a nap megújuló energiáját.

 

Vectrix VX-1 elektromos robogó
Vectrix VX-1 villanyrobogó

Első alkalommal 2007-ben, a milánói motorkiállításon találkoztam a Vectrixszel. Az amerikai tulajdonú, lengyelországi gyártóüzemmel rendelkező cég azóta világszerte kiépítette értékesítési hálózatát, idén Magyarországon is megindult a forgalmazás.
 
Vectrix VX-1 műszerfal
A műszerfalról épp a töltés paraméterei olvashatók le

A gyújtás ráadását követi a már hagyományos mutatócirkusz, életre kelnek az LCD panelek, végül baloldalt megjelenik a Ready felirat. Ekkor még hiába tekergetjük a gázmarkolatot – akarom mondani potmétert –, a Vectrix nem moccan. Azt, hogy tényleg szeretnénk elindulni, csak akkor hiszi el a jármű elektronikája, ha egymás után behúzzuk a jobb, majd a bal fékkart. (Egyébként ez remek védelem a gázmarkolatot tekergető, vicces szomszédgyerek ellen is.) A kivillanó GO felirattal nyugtázza akaratunkat a Vectrix agya, innentől kezdve szinte minden úgy történik, mint egy hagyományos elektromos robogón. De csak szinte, mert a gázmarkolatnak van egy egészen meghökkentő funkciója. Nemcsak magunk felé tudjuk húzni, hanem kicsivel nagyobb erőt kifejtve magunktól el is tolhatjuk. Ha álló helyzetben tesszük mindezt, akkor tolatni is tudunk a Vectrixszel, ami jelentősen megkönnyíti a kisebb manővereket – kiállást-beállást – az egyébként meglehetősen nagy testű robogóval. Ha menet közben toljuk vissza a gázkart, akkor beindul a brutális motorfék, ami lassításkor szükségtelenné teszi a hagyományos fékek használatát, és erről a bennünket követőket is tájékoztatja, mert működésbe lép a féklámpa. Ennek több kézzelfogható előnye is van, egyrészt visszatölt az akkumulátorba, éppen ezért a városi használat során sokkal hosszabb hatótávolságot csikarhatunk ki a Vectrixből, másrészt megkíméli a fékbetétet, amely szinte az egyedüli kopó-fogyó alkatrész a jármű egyébként is csekélyke alkatrészlistáján.
 
Vectrix VX-1 elktromotor
A villanymotort a hátsó kerékagyba építve találjuk

Bocsásson meg, ez elektromos? - szól át a lámpánál mellettem ácsorgó autó vezetője. A Vectrixet formája és mérete alapján akár teljesen hagyományos nagyrobogónak is nézhetnénk. Ami gyanakvásra adhat okot, az a hang. Mármint, hogy nincs hang. Csak ha tüzetesebben vesszük szemle alá, akkor tűnik fel, hogy hohó, nincs kipufogó, ahá, és ez egy villanymotor. A formaterv mintha mindenáron a Vectrix V betűjét akarná emlékezetünkbe vésni.
 
Vectrix VX-1 hangtalanul suhan
Hangtalanul suhan


A 65 Nm-es nyomatékadat már első hallásra is figyelemre méltó. Menet közben pedig egyenesen csodás. Még ha 50 km/h-s tempóig ezt valamelyest le is korlátozza az elektronika, ezzel akadályozva meg, hogy a Vectrix füstölő kerekekkel gyorsuljon lámpától lámpáig, no meg a túl korai lemerülést is elkerüli. A műszerfal folyamatosan kiírja a kalkulált, még megtehető kilométerek számát, míg akik jobban szeretik a vonalas diagramokat, azok a jobb oldali vonalas diagramon követhetik nyomon az akksi töltöttségi fokát.

A vextrix VX-1 méretei alapján akár nagymotor is lehetneÉs ha kifogy a delej, nem tankolunk, hanem feltöltünk. Ehhez bőven megfelel egy teljesen hagyományos háztartási dugalj, amibe csak bedugjuk a Vectrix ülése alatt rejtező, elegendően hosszú kábel végét, és már kapja is az elkövetkezendő távok megtételéhez szükséges energiát. Csak egy kicsit tovább tart, mint egy hagyományos benzinkúti eset, ami átlag 7 perc alatt megoldódik sisaklevételtől sisakfelvételig. A Vectrixet nem árt, ha legalább 2 órán át hálózatra kötjük, amivel 80%-os töltöttségig jutunk, a fullos energiaszintig 3 órára van szükség. Teljesen feltöltött akkumulátorokkal, nyugodt, városi használattal akár 100 km-es hatótávolságra is képes. Tesztünk során ez 65 km-re volt elég, de az óra szerinti 110 km/h végsebesség kipróbálása végett megjárattuk autópályán is.



Nálunk még minden, a hagyományos üzemtől eltérő jármű forgalomba helyezése körülményes, nem mintha a hivatalnokok nem lennének segítőkészek, csupán a szabályozás rendkívül rugalmatlan. A Vectrix az első elektromos rendszámos motor Magyarországon. A forgalmi szerint motorkerékpárként vizsgázott, „A korlátozott” jogosítvánnyal vezethető.

Összegzés:
A városi környezetben teljesen használható villanyrobogó rohamos elterjedését elsősorban a még igen magas vételár fogja gátolni. Ami nekem mégis hiányzott, az a hang. A megszokás nagy úr, az első métereken úgy éreztem, mintha egyik érzékszervem megszűnt volna működni. Hozzá lehet szokni a hangtalan suhanáshoz, bár a forgalomban különös figyelmet szenteltem annak, hogy az autós, aki mellett a párhuzamos közlekedés szabályait betartva elhaladtam, biztos érzékel-e. Ennek ellenére rendkívül lármás világunknak – a pillanatnyi egyéni érdekeket félretéve – mindenképpen jót tenne az angyali csönd.

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/vectrix_vx_1_elektromos_robogo_teszt

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft