A kínálat egyik legpofásabb darabja, a Stalker Nkd (magyarul: meztelen cserkész) vagány formáját éppen csupaszsága adja.
A Gilera legolcsóbb 50-ese már régóta fut ezen a néven, a lekopasztott verzió azonban alig egy éve kapható. A tervezők már-már túlságosan üresnek találhatták, így az idomokba süllyesztett indexek eredeti helyét perforált lemezzel befedték, és klasszikus száras irányjelzőket szereltek előre és hátra, legyen, ami izgalmat visz a formába. A kónuszos kormányra szerelt kinyúló tükrökben a kilátás kifogástalan, de alaposan megszélesíti az egyébként keskeny kis robogót. Valószínűleg a vétel után az első beruházásom két rövidebb szárú visszapillantó lenne. A piros varrással megbolondított ülés 815 mm-ével kicsit magas, de a könnyű test miatt ez mégsem zavaró. A szélvédelem szép időben egy szikrányit sem hiányzik, lévén 45 km/h a megengedett sebessége, és a korlátozásoknak megfelelően fojtott gép alig lépi ezt túl.
A 12-es kerekeknek hála (az alapváltozaton csak 10-esek vannak) nem kilátástalan lélekvesztő a Stalker, ráadásul a ballonos gumik a futómű segítségére sietnek az aszfalthiányok leküzdésében. Ennek ellenére a Stalker lágy rugózásúnak véletlen sem mondható, viszont irányíthatósága egészen kellemes perceket okoz. Elöl fordított teleszkópok árulkodnak, hogy nem árt sportosan viszonyulni a kismotorhoz. Gyors kanyarban a vaskos gumik miatt kicsit kúszik, de ez kordában tartható ennél a végsebességnél. Az első fék hatékonysága tesztmotorunkon hagyott maga után kívánnivalót, a tompa érzést remélhetőleg csak azt okozta, hogy a robogóban alig néhány száz kilométer volt, ezzel szemben a hátsó dobfék mindig kisegített.
Összegzés: Dugóban csücsülne, vagy inkább haladna? A belvárosi csúcsban szinte mindenkit odavernek a kis ötvenesek, ráadásul a költségek minden más motorral hajtott eszközhöz mérten elenyészőek. Persze ahogy a forgalom folyamatos tempója 50 km/h fölé csap át, az 50-esek, így a Stalker is elveszti létjogosultságát. Jön a folyamatos tükörbe pillantgatás, félelem a bennünket kikerülő autók centizgető vezetőitől és az út szélére szorulás kínjaitól, ahol mindig rosszabb az út.
forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/gilera_stalker_naked_teszt