Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter E3R 7KW 95km/h

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Tesztek / Suzuki GSX 1300 R Hayabusa - sólyom szárnyakon

Egészen olyan, mint a régi, mégis új érzés. Alapos teszten derítettük ki, mennyire vezethető 196 lóerejével a világ legerősebb speedgépe egy forgalmi dugóktól szenvedő világban.


A fenébe, pedig ezt az utat ismerem! És mégis, mintha teljesen megváltozott volna! Az egyenesek nagyon rövidek, a kanyarok hirtelen túl szűkek lettek. Vajon hogy lehet ez? Ezerszer mentem már itt, de még soha nem suhant el ilyen gyorsan az aszfaltcsík motorom kerekei alatt. Az észlelés is száguld. Koncentrálva rohanok, a látómező egy keskeny alagúttá szűkül, 80 méter suhan el mellettem a világból egy másodperc alatt.

Hogy miről ismerszik meg egy erős motorkerékpár? Arról, hogy míg a kilométeróra mutatója őrülten pörög, addig kollégája a fordulatszámmérőben csak időnként flegmatikusan mozdul egyet. A 2008-as Hayabusának klasszikus kerek műszerei vannak - mindenekelőtt azonban az övé minden idők legerősebb gyári erőforrása. Az 1340 köbcentis négyhengeres 196 lóerőt és 157 Newtonmétert teljesít, mindezt ram-air hatás nélkül. Emellett még az előző modell 173 lóereje és 141 Newtonmétere is elhalványul. 6500/min fölött a Suzuki nagy vasa egy új dimenzióra nyit ajtót, a teherautók úgy állnak a szélső sávban, mintha odaszegezték volna őket.

295 km/h-nál az elektronika leszabályoz. Ötödikben és hatodikban a Hayabusa beleütközik a "Gentlemen’s Agreement" által felállított falba. Odáig viszont mindent megelőz, aminek kereke van és nem szárnya. Megbízható, erős és szinte utolérhetetlen. Teljesen mindegy, hogy ki jön mögöttünk, a jó kilátást biztosító visszapillantó tükrök egy-kettőre újra üressé válnak. Még 250 fölött is drámaian tol…

Jó érzés, de a közúti forgalom valósága általában teljesen más. Útépítések, autósok, akik bent ragadnak a belső sávban, hirtelen felbukkanó torlódások. Igazán bosszantó: ott, ahol szabad, nem lehet, ahol pedig lehetne, ott nem szabad. A hockenheimi pihenőtől a siegburgi lehajtóig 237 km a távolság. Elméletileg 48 perc alatt elintézhetném. Valójában másfél órába és 19,39 liter benzinbe kerül. Mindez átlagosan 158 km/h sebességet és 8,2 literes fogyasztást jelent. Jó ez? Vagy rossz? Szórakoztató! 240 fölött az előző modellénél 1,5 cm-rel magasabb szélvédő mögött igencsak össze kell húzni magunkat. Mögötte kellemes csend honol.

A nagyobb erőről a nagyobb lökettérfogat, a megnövelt sűrítés és a vastagabb, kúpos szívócsövek gondoskodnak. Új vezérműtengelyek nagyobbat emelnek a könnyebb titánszelepeken így nagyobb a fordulatszám-tartalék, kevesebb a mozgótömeget és jobb a töltés. Csökkentették a pilóta által működtetett primer pillangószelepek méretét, a második pillangószelepeket a teljesítményvezérelt 32 bites fedélzeti számítógép működteti.

A számítógép mostantól két 12 lyukú befecskendezőfúvókát működtet hengerenként. Az általuk finomra porlasztott benzint drága irídium gyújtógyertyák égetik el, meglehetősen hatékonyan. Állandó 130-as sebességnél 5 liter a fogyasztás, országúton még kevesebb. Az új Hayabusa itt is nyerő. A nagyobb löketnek köszönhetően még alacsony fordulaton is erősebb lett, 100 Newtonméteres nyomatékával a motor már kicsivel alapjárat fölött is hatékony. És mindez csak a kezdet. 3800-as és 10400-as fordulat között a változatlan átmérőjű 81-es dugattyúk legalább 130 Newtonmétert teljesítenek. A teljesítmény tehát mindig hozzáférhető.
 


Az új Hayabusa 7,3 másodperc alatt gyorsul nulláról 200-ra. Van még kérdés? Szinte természetesnek vesszük a már egészen kis fordulatnál bekövetkező sebességnövekedést. Ez viszont csalóka: 60-ról 180-ra hatodikban már 10 és fél másodpercre van szüksége. Közepes fordulatszámon finom vibrációk csiklandozzák kezünket és más nyúlványainkat, különösen, amikor elvesszük a gázt. Ezenkívül azonban a négyhengeres erőforrás selyempuhán jár.

Közvetlenül a hidegindítás után a hajtómű kissé durván veszi a gázt. Ez viszont gyorsan megváltozik: a dupla pillangószelepek házicicává szelídítik a vadászsólyom gázvételét. Mindez csak a gázelvétel utáni kigyorsításra nem igaz, ilyenkor a teljesítménynövekedés kissé darabosan indul meg. Az antihopping kuplung erős kezet igényel, de az előző modelltől eltérően rángatás nélkül működik. A két hatalmas, háromszögletű kipufogóból tompa, feltűnésmentes dobogás hallatszik, amit az airboxból jövő jóleső dorombolás kísér.

A vezérlés három gyújtásgörbét tartogat, a teljes erejű A mód mellett B-t és C-t is választhatunk. Ezeknél a befecskendező- és gyújtásszoftver erősen korlátozza a teljesítményt és a forgatónyomatékot. Mindez kedvezőtlen körülmények között, például nedves úton előnyös.
 

A hosszú áttételű Hayabusa már az egyes sebességfokozatban 11 000/min-nél eléri a 130 km/-ás sebességet. De minek is tekerjük fel teljesen, ha örömet szerez az, hogy hamar felválthatunk? A sebességfokozatok selyempuhán, szinte maguktól bekattannak, csak az egyest nem mindig találjuk meg azonnal.

Az üléspozíció viszont kijózanító. A széles, 21 literes acéltank erősen szétfeszíti a pilóta lábait. Hátsó része útban van a hasnak, amikor lehajolunk a meglehetősen alacsonyan elhelyezett kormánycsutkákhoz. Az ergonómia igencsak ál-sportosnak nevezhető, és kényelmetlen egy túrázásra alkalmas motorkerékpáron. Hova tegyem a térdeimet? A lábtartókat hátrébb és lejjebb kellett volna tenni és a hátsó ülésen kuporgó utas is ülhetne kényelmesebben: túl közel vannak a lábtartói. A két fényszóró által adott fény sem igazán kielégítő.
 

A futómű viszont teljes mértékben állítható. A szénbevonatú fordított teleszkópvilla alapbeállítása meglehetősen feszes, hátul kemény, erős rugó működik – és néha ugrál a bukkanókon. Aki kiegyenlítésül csökkenti a rugóstag csillapítását (kitekeri), az kényelmesebben utazhat, de akkor a lágyabb hátsó fertályú Hayabusa – éppúgy, mint kisebb guminyomás esetén – érzékenyebben reagál az olyan zavaró impulzusokra, mint egy szélörvény vagy rosszabb útburkolat a nagyon gyors, hosszan elnyújtott kanyarokban. A motor csak a feszesebb hangolással marad stabil a csúcssebességénél is, ilyenkor viszont a kezessége lesz rosszabb: rövid bukkanókon a hátsó kerék elkezd pattogni.

Az ívre borításhoz energikus kézre van szükség, a pucér testvérmodell, a B-King kezesebb nála. Még úgy is, hogy a Hayabusa tengelytávja és utánfutása rövidebb, kormányszöge is meredekebb és a B-King-től eltérően egy "keskeny" 190-es hátsó keréken gördül. Az M jelzésű Bridgestone BT 015-ös abroncsok igen komolyan veszik munkájukat, simán és egyenletesen teszik a dolgukat, tökéletes a tapadásuk, és nagy bizalmat ébresztenek a kanyarokban. Semlegesek maradnak, mégis könnyűvé teszik a kisebb korrekciókat, csak fékezni nem ajánlatos a kanyarban, mivel akkor a 264 kilogrammos gép hirtelen feláll, és saját ívet keres.

Hirtelen egy autó fordul elénk. Hát ma mindenki falnak megy? És nincs ABS, még csak nem is tervezik. Nagy hiba. A radiális rögzítésű négydugattyús féknyergek csak közepesen jól lassítanak. Nagyon erősen kell húzni a kart, és a fékek nem is adagolhatóak különösebben jól.

A perifériának, így például a fékeknek, az üléspozíciónak és a kényelemnek ugyanolyan figyelmet kellett volna hogy szenteljen a Suzuki, mint azt tette az elképesztő blokk esetében.

Az új Hayabusát eufórikus élmény vezetni: a teljesítmény új dimenziókba repít, mindeközben jól uralható. A mindenhol bivalyerős négyhengeres erőforrás stabil futóműbe került, a pilóta viszont annál kevésbé, az ergonómia nem meggyőző. Az ABS hiánya a sólyom Achilles-sarka az országúton. Itt testvérének, a B-Kingnek – amely nemsokára ABS-t is kap – több értelme van.

forrás: http://www.motorrevu.hu/

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft