Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Suzuki GSX-R1000 - Sokat kellett rá várni...

Ez jól kezdődött! Max Neukirchner a motor első, a Fülöp-szigeteken rendezett világbajnoki bevetésén a negyedik sorból rögtön majdnem az élre hozta fel magát és vadonatúj GSX-R 1000-esét. Akkor, amikor még egyetlen civil GSX-R 1000-es sem szaladgál a közutakon. Egy sem? Na nem egészen.

Motorok Suzuki GSX-R 1000 2009

Egy példány ugyanis valahogy mégis utat talált a szerkesztőségünkbe, és már a Transporterek is csak arra várnak, hogy az összegyűlt 1000-es motorokkal telepakolva elinduljanak dél felé, hogy kideríthessük, melyikük a nyerő választás. De Szent Péter gondjaiba vesz minket, és kétnapnyi tavasszal örvendeztet meg bennünket. Úgyhogy gyorsan elugrunk még a versenypályára egypár körre. Muszáj. Túlságosan kíváncsiak vagyunk. Hiszen bár a gép valamivel elegánsabb, lágyabb vonalvezetésével és pimasz ívű titán hangtompítóival együtt is félreismerhetetlenül GSX-R, mégis teljesen új konstrukció. Sem a futóműből, sem a vázból, sem az erőforrásból nem maradt semmi a régiben. Még ha ebből nem is érzünk sokat, amikor ráülünk. A tank még mindig meglehetősen széles, a három lehetséges pozícióból a legmagasabbra állított lábtartók sportosan magasan vannak. A hosszú lábúak jobb, ha a legalacsonyabb állást választják.
A műszerfal a három gyújtás-, ill. teljesítménygörbével együtt a kormányról kezelhető
A hidraulika helyett immár bovdennel működtetett, az eddigiekhez hasonlóan viszont továbbra sem állítható karú anti-hopping kuplung nem készteti felesleges erőfeszítésre a pilóta kezét, legfeljebb az egyes sebességfokozatba kapcsoláskor zavaró kissé. Az ugyanakkor már a gumik bemelegítését célzó első körökben érezhető, hogy a műszaki szakemberek által a vázon végrehajtott módosítások elérték céljukat.
 
Pedig a geometriában nem is történtek radikális változások. A villaszög és az utánfutás is a régi. De az új kialakítású, kompakt motorblokk rövidebb vázat, ugyanakkor 32 milliméterrel hosszabb lengővillát tesz lehetővé úgy, hogy a tengelytáv 10 milliméterrel rövidebb lett.
A lábtartókat három különböző helyzetbe állíthatjuk
A tömegek így még inkább a tömegközéppont körül koncentrálódnak, ugyanakkor az átalakításokkal teljes 4 kilogrammot sikerült megspórolni. Fél kilót csak a lengővillánál, amelynél a tengely felfogatási helye jókora helyet kínál ahhoz, hogy a versenybeállításokhoz illően a hátsó kerék – hosszabb lánccal – még hátrébb kerülhessen. Az aprócska hátsó féknyereg további 300 grammot jelent, az abroncsokból 400 grammnyit sikerült lefaragni. Mindez összeadódva szárnyakat ad a GSX-R eddig inkább átlagosnak nevezhető manőverezőképességének.
A villa patron nélkül is megállja a helyét, csillapítását a villa tetején lehet állítani
Már az előző modell is igen élénknek tűnt, és ez az új konstrukciójú négyhengeresre is érvényes. 7000/min fölött kel igazán életre, efölött céltudatosan, egyenletesen halad a piros tartomány felé. Rövidebb löketű, mint elődje (furat/löket 73,4/59,0 helyett 74,5/57,3 milliméter), így teljesítményét inkább magasabb fordulatszámon adja le. Ennek megfelelően a titán szívó- és kipufogószelepek is megnőttek 1-1 milliméterrel 31, illetve 25 milliméterre. A szívóutat ugyanakkor 5 milliméterrel rövidebbre szabták és élesebbek lettek a vezérműtengely bütyökprofiljai. Új emellett a hajtókarcsapágy olajellátása, immár nem a főtengelycsapágy olajvezetékeiből ágazik el. A főtengelyt keresztben átfúrták, a hajtókartalpak ezen a furaton keresztül külön kapják az olajat. Ez a megoldás lehetővé teszi a biztonságosabb kenést versenyen, nagy fordulatszámon.
Rendkívül kompakt, harapósabb, négydugattyús monobloc féknyergek
A GSX-R fejlesztése során elsősorban a minél jobb versenyeredményeket és az ehhez szükséges teljesítménynövelést tartották szem előtt. A motor mégsem vált kehes, állandóan fordulatszám után lihegő masinává. Bár 4000/min-ig még nem igazán fickós, de innentől mindig elegendő teljesítmény áll rendelkezésre ahhoz, hogy megküzdjünk a mindennapok kihívásaival. Előzéshez általában elegendő a jobb kéz határozott elforgatása, sebességváltásokra – amelyek most nem zajlanak olyan simán, mint az előző modellnél – nincs túl sűrűn szükség. 7000/min-től pedig amúgy is beindul az utógyújtás.
A hajtókar olajellátása javult, de az oldaldekliben futó olajvezeték bukáskor megsérülhet
A mindennapokban ugyanakkor nem sűrűn fogunk az előbb említett tartományban tartózkodni, így az sem számít nagyon, hogy a GSX-R 5 lóerővel gyengébb, mint az előző évben. A gázvétel dolgában elődjéhez hasonlóan nagyon jól nevelt, erejét még a szűk kanyarokban is tökéletesen ki lehet használni. Ezenkívül a Suzukival országúton kiülés és sportos akrobatamutatványok nélkül is könnyedén lehet kanyarodni, amit különösebben az útburkolat minősége sem befolyásol. A Bridgestone BT 016 „N“ specifikációjú abronccsal felszerelt GSX-R 1000 csak fékezéskor tanúsít érzékelhető felállítónyomatékot. Az első kerék manőverezési pontossága a nagy sebességgel bevett kanyarokban nem az igazi – hogy ez vajon a még nem optimális aszfaltburkolat számlájára írható-e, csak a későbbiekben fog kiderülni.
 
Motorok Suzuki GSX-R 1000 2009

Azt ugyanakkor rögtön meg tudtuk állapítani, hogy a rugózó elemek hangolása meglehetősen feszes. A rugóstag – ahol a nyomófokozati csillapítás állítási lehetőségét gyakorlatilag tökéletesen hozzáférhetetlenül az oldalsó idom alá rejtették, és így a beállítás módosításakor elég bénán kell bűvészkedni az idomok körül – egyenetlenségeken ráadásul nem reagál érzékenyen, sőt, néha egyenesen durvának mondható. Így a kényelem terén bizony akadt mit kifogásolni.

A kiválóan csillapító Showa BPF-villa (Big Piston Fork) már jobb benyomást kelt. Az új Kawasaki ZX-6R-hez hasonlóan nem patronos, ehelyett jóval nagyobb csillapítódugattyút kapott, ami a tömeget és az előállítási költségeket egyaránt csökkenti. Esetleg valamivel több visszajelzést írhatnánk még fel a kívánságlistára. Mivel azonban az új, kecses, monobloc féknyergek is harapósabbak, mint az eddigiek, az új GSX-R 1000 országúti motorozáshoz éppúgy kiválóan felszerelt, mint a versenypályára.
 
Motorok Suzuki GSX-R 1000 2009


Összegzés: Az új Suzuki GSX-R1000 nemcsak finomra hangolt, barátságos futóművével és átdolgozott blokkjával állhat ki kategóriatársai ellen. Igencsak versenyképesre sikerült az ára is, amivel a legolcsóbb jelenleg kapható ezres szupersportmotor.

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/suzuki_gsx_r_1000_k9_teszt

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft