Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter E3R 7KW 95km/h

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Tesztek / KTM 990 SMT - Túramoto?!

Reggel 8-kor Portimaóban még hideg és párás a levegő. Míg Közép-Európában hóviharok tombolnak, az itteni 15 °C körüli hőmérséklet balzsam a motoros testének-lelkének. A KTM-esek számítottak is erre – az új motorok szépen egymás mellé felsorakoztatva várnak a sorukra, mintha a valaha volt legszebb tavaszi motorozásra hívogatnának.

ktm_990_supermoto_t_2009_1.jpg

Már itt feltűnik, hogy az SMT a valóságban sokkal kecsesebbnek látszik, mint az első sajtóanyagok fotóin. A meglepően lágy formák, az ezekhez illő ülés és a karcsú hídváz körüli kompakt felépítés egyértelműen azt jelzik, hogy itt a túrázás egészen más válfajáról lesz szó, mint a jókora cirkálók esetében. Az új KTM vérbeli szupermoto mindazzal, ami ehhez hozzátartozik, mindössze két kivétellel – praktikus szélvédővel és 19 literes tankkal. Gerhard Frauscher, az LC8-sorozat projektmenedzsere azonnal meg is erősíti első benyomásunkat: „az SMT valóban egy átlagos Supermoto 990 változaton alapszik, a túlméretezett króm-molibdén váz és a 115 lóerős V2-es erőforrás gyakorlatilag ugyanaz, a futóművön azonban sok kis változtatást hajtottunk végre, amelyek alaposan megváltoztatják a motorkerékpár karakterét.“. Rossz minőségű burkolaton a vastag, 48 milliméteres fordított villa és a teljes mértékben állítható rugózó elemek hivatottak gondoskodni a kényelemről, csillapításuk némiképp lágyabb, mint a kemény Supermoto R esetében. Hátul egy himbarendszer nélküli White Power Monoshock teszi a dolgát. Az utas kényelmét (bizony, itt valóban két személyre számítanak!) nem csak a hosszú, 160/180 milliméteres rugóutak biztosítják, a gondtalan utazáshoz a jó párnázású, széles ülés és a legapróbb részletekig kidolgozott ergonómia is nagymértékben hozzájárul. Az utasnak még két jó kialakítású, topcase-tartóval egybeépített kapaszkodó is a rendelkezésére áll. Okos megoldás a koffertartó konzol – a nem feltűnő gyorszárakat a hangtompító hőpajzsába rejtették, ami nemcsak igen praktikus, hanem a tömegcsökkentéshez is nagyban hozzájárul. A motor amúgy sem szűkölködik szeretetteljes kidolgozású részletmegoldásokban: ilyen a kónuszos alumíniumkormány, a kovácsolt utaslábtartó vagy éppen a fékpedál, a Marchesini könnyű öntött felnijei vagy a teljes egészében rozsdamentes acélból készült kipufogó.

Bizalom. Ezt a szót a 990 SMT-vel kapcsolatban csupa nagybetűvel kellene írni. Meglepő egy ilyen „racing hard tool“ márkánál, mint amilyen a KTM, természetesen pozitív értelemben. A pilóta már az első néhány kilométer után otthon érzi magát, alig hogy elhagyja Portimaót. Egyszerűen csak össze kell pakolni és elindulni, nem másokkal versengve, hanem mindenfajta stressz nélkül utazva. Az LC8 egyébként sportos kialakítású, vízhűtéses V2-es erőforrása ebben a vázban egészen más oldalát mutatja: minden gázparancsra sokkal lágyabban reagál, mint ahogy azt a 990 SM-től megszoktuk, a középső fordulatszám-tartományban 3500/min körül és efölött viszont előkerül a jól ismert magabiztosság. „Más a mappingja?“, kérdezem kíváncsian a fő fejlesztőt, Frauschert. „Egyáltalán nem, megmaradtunk a 990 SM jól bevált alapbeállításainál, valószínűleg a 990 SMT nagyobb tömege miatt van ilyen érzésed“. Lehet, hogy igaza van, a Touring nagyjából 5 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint az SM, a 196 kilogrammos száraz tömeg ebben a géposztályban mégis egyszerűen lenyűgöző!

Annál is inkább, mert a szupermotó-gyökerek erősen érezhetőek, mint ahogy azt a portugál táj álomszerűen kanyargó útjain megtapasztalhattuk A fürge motor a Serra de Monchique körüli szerpentineken egy könnyű, sportos egyhengeres magabiztosságával vezethető – elképesztően kezes, biztosan tartja az ívet még a hegyi utak rossz minőségű burkolatán is, egyszerűen total easy going – teszi mindezt viszont olyan forgatónyomatékgörbével, amelyről az előbbiek csak álmodhatnak. Ráadásul a 990 SMT mindezt oly könnyedén és magától értetődően kirázza a kisujjából, hogy az elkényeztetett utasok nem tudnak betelni vele. Krosszsisakban 200-zal száguldani az autópályán? Nem gond. A szélvédő tökéletes, a stabilitás maximális sebességnél is megmarad, a gyárilag felszerelt ContiSport Attack abroncsok jó formában vannak. Egy szünetet viszont még a 19 literes tankkal együtt is be kell iktatnunk – az LC8-as erőforrás már ismert iszákosságának köszönhetően 200, de legfeljebb 250 kilométer után vége a mulatságnak.

Motorok_KTM_990_Supermoto_T_2009_6.jpg

Bizalom. Jókora adagot köszönhetünk belőle a négydugattyús Brembo Monobloc nyergeknek. Aki ment valaha egy Ducati 1098-cal, az pontosan tudja, mire akarok kilyukadni – a mai alkatrészpiacon egyszerűen semmi nincs, ami gyorsabban megállítana egy motorkerékpárt. A 990 SMT esetében a műszaki szakemberek ismét gondoltak ránk, normál utazni vágyó halandókra, és tovább optimalizálták a rendszert. Az első fékekből hiányzik a harapós agresszivitás, a fékhatás egy ujjal való lenyűgözően érzékeny adagolhatósága viszont megmaradt. A fék- és kuplungkar a mai követelményeknek megfelelően teljes mértékben állítható.

A 990 SMT-vel a KTM egy olyan motorkerékpárt alkotott, amely sokkal inkább az átlagos mindennapi motorosra van szabva, mint a versenyambíciókat dédelgetőkre. A Supermoto túraváltozata ugyanazt az adrenalinlöketet biztosítja, mint egyoldalú testvére, emellett viszont még nagy adag kényelmet és sokoldalúságot is kínál. Emiatt az ismert mondást is megváltoztathatnánk kissé: Are you ready to enjoy?

Adatok: 

Lökettérfogat: 999 cm3

Névleges teljesítmény: 114 LE (85 kW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 97 Nm 7000 /min-nál

Fékek elöl: 305 mm-es dupla tárcsafék, radiálisan rögzített, négydugattyús Brembo féknyegekkel

Fékek hátul: 240 mm-es tárcsafék, kétdugattyús úszóágyazású Brembo féknyereggel

Gumik elöl: 120/70 ZR 17

Gumik hátul: 180/55 ZR 17

Száraz súly: 196 kg (üzemanyag nélkül)

 

forrás: http://www.motorrevu.hu/

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft