Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Kawasaki ER-6n - Csípj fel!

  Karcsúbb és dinamikusabb az új Kawasaki ER-6n, mint elődje volt. Alighanem az egyik legkecsesebb naked bike a maga nemében, ami azért különösen nagy szó, mert nem 125 vagy 250, hanem egyenesen 650 köbcentiméteres motor hajtja. A kéthengeres 72 lóerő teljesítménye pontosan ugyanannyi, mint tavaly, elvégre belsőleg semmi nem változott rajta. Többször is alaposan szemügyre kell venni, hogy feltűnjenek azokat a módosítások, amelyek hatására összességében két kilót gyarapodott a súlya. Mindenek előtt tegyünk egy kiadós sétamotorozást Mallorca szigetén!

kawasaki_er_6n.jpg

Sűrű köd szűri meg a napsugarakat ezen az októberi reggelen. Amint arra számítani lehetett, kezes bárány módjára viselkedik a soros kéthengeres motor. Megbízhatóan indul, bemelegedés közben is szépen, tisztán jár, és vérpezsdítő hangon szólal meg a felettébb tetszetős nemesacél kipufogódob tolmácsolásában. Persze csak akkor szép a hangtompító, ha a Kawa jobb oldaláról nézzük, bal oldalról nem sokban különbözik az ötvenes évekből ismert kenyértároló dobozoktól. Csak belül módosítottak rajta a japánok, legfrissebb változatában 300 cellás katalizátornak ad otthont. Ez állítólag kisebb, könnyebb és hatékonyabb is.

 
Már az első métereken nagyon jól érzi magát az ember az új ER-6n hátán, mivel semminek nem kell fokozott figyelemmel adóznia. Könnyen elérhetők és egyszerűen használhatók a karok és pedálok. Kistermetű pilótákkal különösen előzékenyen bánik a Kawasaki, aki viszont magas, annak erőteljesen be kell hajlítania rajta a lábait. Mivel a modellfrissítés keretében keskenyebb lett a tank/ülés átmenet, most még könnyebb közrefogni a motort a térdekkel.


Szemmel láthatóan fekszenek neki Mallorca keskeny, kanyargós útjai, légies könnyedséggel lendül át egyik ívről a másikra. Jóindulatú viselkedésének köszönhetően néhány kilométer megtétele után egy testté és egy lélekké válik vele a motoros. Nagyszerűen irányítható, ugyanakkor felettébb stabil is. Mindenkor késlekedés nélkül, a lehető legközvetlenebb módon teljesíti a kormány parancsait.

Kétségtelenül az új váz szemlélteti a legnagyobb különbséget az előző évi modellhez képest. A vibrációk kiszűrése érdekében gumiágyazást kapott a kormány és a lábtartók, valamint a motor hátsó, felső felfogatása. Emiatt bizonyos pontokon meg kellett erősíteni a térhálós vázat. A lengővilla korábbitól eltérő profilanyagból készül, ezért nagyobb csavarodási merevségű.

Másutt is látszik a korszerűsítő intézkedések áldásos hatása, mert bár csak a motorvezérlés jellegmezőjét változtatták meg a japánok, finomabban jár a kéthengeres, mint azelőtt. Egyedül közepes fordulaton vibrál egy kicsit, de az nem zavaró. Kifinomult működése jóvoltából kezdők igényeit is messzemenően kiszolgálja a 650-es, mert megbocsátja a tévedéseket, igénytelen és megbízható. Mindegy, hogy túl nagy sebességfokozatban van-e a váltó, 1500 percenkénti fordulattól mindenképpen nekilódul az ER-6n, és szubjektív érzet alapján még erőteljesebben húz, mint az elődje. Főleg kis fordulaton érezni az új jellegmező áldásos hatását. Emiatt nagyon ügyetlennek kell lenni ahhoz, hogy lefulladjon a kéthengeres masina. Ugyanakkor az sem baj, ha a kelleténél egy fokozattal lejjebb kapcsolt a pilóta, hiszen 11000-ig nyugodtan lehet fokozni a fordulatszámot, ráadásul nem túl agresszív a Kawa viselkedése a hasznos tartomány felső harmadában, tehát felesleges füstölgő hátsó gumitól vagy hajmeresztő egykerekezéstől tartani. Természetesen a tapasztalt pilóták igényeit is kiszolgálja a motor, mert mindig élénk, harmonikusan reagál a gázadásra, készségesen pörög, és lineárisan adja le a teljesítményét. A kuplung pontosan és könnyen működik, a sebességfokozatok keményen, de precízen ugranak be a helyükre. 4000-től igen dinamikusan húz a kéthengeres, 6000-től pedig végképp belead apait-anyait. Az egyetlen hiányossága, hogy durrogó hangot hallat gázelvételkor.

  Lassítás dolgában is példásan teljesít az ER-6n. Fékei megbízhatóan ellátják feladatukat, és az ABS működésére sem lehet panasz − ezzel együtt nem kétujjas feladat a fékkar működtetése. Annak ellenére, hogy a gyártó megváltoztatta a főfékhenger áttételét, elég nagy erőt kell kifejteni hozzá. És ha már a zsörtölődésnél tartunk: eleinte úgy tűnt, hogy kényelemre hangolt a közvetlen felfogatású rugóstag, de aztán kiderült, képes meglepetést okozni fokozott progresszivitásával, ugyanis szűretlenül átadja a pilótának a rövid, kemény lökéseket.

A leírtak ellenére olyan benyomást kelt a kulturált motor és kezes futómű alkotta naked bike, mintha egy darabból öntötték volna, és néhány kisebb hiányosságot leszámítva részleteiben is felettébb meggyőző. Már csak azért is, mert a japánok különösen nagy gondot fordítottak az „apróságokra”: a láncállító mechanizmus, a trepnitartók, a tank, az első sárvédő, a rendszámtáblatartó, a hátsó lámpa, valamint az orridom és a fényszóró egyaránt szépészeti beavatkozáson esett át, és most nemcsak szebb, hanem aprólékosabb kidolgozású is.

A Kawasaki saját megfogalmazása szerint férfiasabb lett az ER-6n, és mint állítja, a fényezés minősége is javult, ami cseppet sem baj, mert sok kritikára adott okot az előző modellen. A fentieken túlmenően mélyebbre került az utaskapaszkodó, nagyobb felületű lett a hűtő, és immár üzemanyagszint-kijelző is van a műszerfalon. A rengeteg változtatás ellenére alig lesz drágább valamivel a megújult modell, mint elődje, amelyet 1 590 000 forintért lehetett megvásárolni.

Összegzés: Az ER-6n értékesítése decemberben indul az értékesítése, addigra biztosan lesz majd pontos ára. Azt viszont már most is tudni lehet, hogy az előző két év alatt eladott 22000 darabos mennyiség okán joggal nevezhető a Kawasaki bestsellerének ez a típus. A siker várhatóan folytatódni fog, ha piacra kerül a számos pontos korszerűsített és felfrissített utód.

forrás: http://www.motorrevu.hu/

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft