Mindig is szép krosszmotorokat gyártott a Husqvarna, de az utóbbi időben nem mindegyik tudott már lépést tartani az e gyorséletű kétkerekűekkel szemben támasztott műszaki követelményeknek. Most nagyot fordult a kocka, ugyanis 22 kilogrammos tömegével mércét állít a piacon a TC új fejlesztésű, 250 köbcentiméteres motorja. Még az MV-érában készült, tehát készen vette át a BMW, amikor megvásárolta a Husqvarnát. Javarészt annak köszönhető az egyhengeres erőforrás súlycsökkenése, hogy minden méretében zsugorodott. 79 mm-es furatátmérőjével és 50,9 mm-es lökethosszával kategóriája legrövidebb löketű képviselőjének számít.
A váz és a futómű is jelentős átalakuláson ment keresztül: módosult a vázgeometria, keskenyebb lett a tank-nyereg átmenet, és a rugózást is tökéletesítették a konstruktőrök. Az olasz márka tájékoztatása szerint mindössze 97 kilogramm a feltankolt TC 250 tömege, ami kimagaslóan jónak számít az általa képviselt kategóriában.
Didi Lacher, a MOTORRAD tesztpilótája Tenerife szigetén, egy kiválóan előkészített krosszpályán próbálta ki az újdonságot. Eleinte a Husqvarnára jellemzően lágynak tűnt neki a rugózás, ugyanakkor elismerte, hogy rendkívül érzékletesen reagál a legkisebb egyenetlenségekre is. Csupán néhány fokozatot kellett állítania a Sachs-rugóstag csillapításán ahhoz, hogy érezhetően felkeményedjék a TC fara. Az 50 mm-es csőátmérőjű teleszkópvillát beállítástól függetlenül puhának érezte, és megjegyezte, hogy a profi igényeket nem elégíti ki maradéktalanul a progresszió mértéke.
Hét évvel a bemutatása után tetőtől talpig átalakította a Husqvarna a TC 250-et
Mi sem természetesebb, mint hogy hatással van az irányíthatóságra a csekély tömeg és az új vázgeometria. A TC azonnal, készségesen reagál a kormány legkisebb rezdülésére is, ezért könnyű irányítani és jól lehet manőverezni vele. Esetenként talán kicsit túlzottnak is tűnnek az irányváltási reakciói, ám ez önmagában még nem jelenti azt, hogy nyugtalan vagy kritikus viselkedésű lenne.
A futóműéhez hasonló kifinomult viselkedés jellemzi a motort: egyenletes a teljesítményleadása, széles a hasznos fordulatszám-tartománya, készségesen pörög és nagy fordulaton is meggyőző az ereje. A jelek szerint optimális a Mikuni-karburátor beállítása, és gyorsan hozzá lehet szokni a gázelvételkor jelentkező erőteljes motorfékhez. Mindent egybevetve megállapítható, hogy immár a japán krosszmotorok egyenrangú riválisa a TC 250.
Mi az, ami új?
Teljesen új motor
Könnyebb váz módosított geometriával
Keskenyebb tank-nyereg átmenet
Kisebb ülésmagasság
Egyelőre csak berúgópedálos változatban kapható
15 mm-rel előrébb kerültek rajta a lábtartók
Megváltozott a hátsó futómű himbarendszerének progressziója