Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Harley-Davidson Sportster Iron 883 - Feketepiac

Nem olyan régen a következő bizalmas információt osztotta meg velem az egyik Harley-Davidson-márkakereskedő: „Ha azt látom, hogy nem kelti fel a vásárlók érdeklődését valamelyik modell a bemutatóteremben, kiveszem onnan, minden részét feketére fényeztetem, majd újból kiállítom. Mérget vehet rá, hogy a lehető legrövidebb időn belül megjön rá a vevő.” Nem tudom, mennyi ebben az igazság, az viszont biztos, hogy az utóbbi időben ismét divatba jöttek a fekete motorkerékpárok. Ennek köszönhető, hogy a Harley kínálatában szereplő „sötét” modellváltozatokat, nevezetesen a Sportster 1200 Nightstert, a Night Traint és a Street Bobot – mindegyik túlnyomórészt fekete fényezéssel készül – úgy viszik, mint a cukrot.

 

Ízig-vérig beleillik a Harley "dark custom" családjába az Iron. Bár ezüstszínű is van belőle...

 

A milwaukee-i gyártó legújabb munkája, az Iron 883 sem kivétel ez alól. A tanktól a felnikig szinte minden porcikája fekete, sokkal nagyobb arányban köszön vissza rajta ez a szín, mint a márka bármely másik típusán. Egyedül a jobb oldalon elvezetett „staggered shorty” kipufogórendszer fénylik rajta a krómtól. A megnyerő külsőn kívül számos más dologból fakad az Iron 883 vonzereje. Az egyik ilyen a kedvező vételár. Vajon ki gondolta volna évekkel ezelőtt, hogy hamarosan eljön az idő, amikor egy középkategóriájú japán kétkerekű áráért lehet majd szert tenni vadonatúj Harleyra? Mert bizony már 7900 euróért hozzá lehet jutni a 34 lóerős lefojtott változatban is kapható Ironhoz. A standard 883-as ugyan 200 euróval olcsóbb az új modellváltozatnál, viszont nem járnak hozzá utóbbi drága felnijei és kulcs nélküli távirányító rendszere.
A fogasszíj hajtás nem igényel különösebb gondozást
Az Ironban dolgozó hosszú löketű, kis hengerűrtartalmú Evolution-motor immár jó ideje elektronikus befecskendezés útján kapja az üzemanyagot, ám ez a tény cseppet sem jelent visszalépést a korábbi nyers, karburátoros időkhöz képest. Nagyobb testvéreihez hasonlóan ez a léghűtéses, hengerenként kétszelepes hajtómű is látványosan remeg és rázkódik a bölcsőváz ölelésében, de nem terheli zavaró vibrációval a pilótát, ugyanis a váztól elszigetelt. A tengelykapcsoló finoman teszi a dolgát, a váltót azonban csak határozott lábmunkával lehet ösztökélni.
Ötletes megoldás az oljbetöltő pop up sapkája
Saját méréseink szerint bőven hozza a motor a Harley-Davidson által megadott 53 lóerőt, sőt, további kettővel meg is fejeli azt. A 70 Nm-es maximális forgatónyomatékot szintén könnyedén kirázza magából, de nem a gyártó által megadott 3750, hanem csak 4800-as percenkénti fordulaton. Mintaszerű linearitással emelkedik az Iron teljesítménygörbéje, a nyomatéké azonban lehetne valamivel teltebb is. Főleg akkor érezni ezt, amikor előzni kell: nem elég robbanékony az egyébként igen kulturált gázadási reakciójú V2-es. Ebben minden bizonnyal az is közrejátszik, hogy nevéhez méltóan 261 kilogramm a „Vas” tömege, vagyis szorgalmasan kell kapcsolgatni a váltóját a lendületes haladáshoz.

Motorok Harley-Davison Sportster Iron 883Nem mintha bárki is sportmotoros menetteljesítményeket várna el egy Harleytól, kiváltképp egy 883-astól. Sokkal inkább arra valók ezek a bringák, hogy kényelmes országúti tempóban motorozzon velük az ember. Így használva 4,1 literrel is beéri az Iron száz kilométeren. Ennek fényében már a 12,5 literes tank sem tűnik olyan kicsinek, elvégre bő 300 kilométerre futja belőle.

Szerény étvágya dacára mégsem való túrázásra a fekete Harley, mert vékony párnázatú az ülése (300 euró felár ellenében a megfelelő lábtartókkal kiegészített kétszemélyes ülést is lehet kérni hozzá), továbbá annyira elöl és magasan vannak az első lábtartói, hogy szinte lehetetlen hosszú távon is kényelmes szögben tartani a térdeket. A rugózás sem támogatja éppenséggel a kilométerfaló használatot: a teleszkópvilla és a két hátsó rugóstag gyenge csillapítása miatt hamar imbolygásba kezd a motor rossz minőségű országúton és gyors kanyarvételkor, arról nem beszélve, hogy az út síkjából kiemelkedő csatornafedél vagy a burkolatban éktelenkedő kátyú hatására menthetetlenül felütnek a rugózó elemek.

Keskeny abroncsai ellenére kissé pontatlan az Iron úttartása, de ha sikerül eltalálni vele az ideális ívet, akkor stabilan, semlegesen teljesíti azt. Ebben nagy segítségére van a minimális terhelésváltási reakciót gerjesztő, holtjáték- és gondozásmentes fogasszíjas hajtás. Mivel elöl csak egy tárcsa igyekszik megfékezni a lendületbe jött Harleyt, érdemes a hátsó féket is működésbe hozni, ha hatékonyan akar lassítani az ember.

Összegzés: Túl sok minden ad okot kritikára? Lehet, de biztos, hogy így is fölényesen érvényesülni fog az Iron 883, már csak azért is, mert fekete, mint a sötét éjszaka.

Előnyök:
  • kulturált járású, lágy gázreakciójú motor
  • enyhe terhelésváltási reakciók
  • csekély karbantartásigényű hajtás
  • keveset fogyaszt

Hátrányok:
  • lomha, gyenge csillapítású rugózás
  • fékei lehetnének hatékonyabbak
  • utasülés csak felárért kapható
  • nincs indításgátló
forrás:http://www.motorrevu.hu/motorteszt/harley_davidson_sportster_iron_883_teszt

 

  kiemelt ajánlataink

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194

Tucanourbano univerzális lábtakaró, Linoscud R194
22.500 Ft

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast

Tucanourbano univerzális lábtakaró R193 Panta Fast
31.990 Ft

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő

Tucanourbano R369X robogós, motoros kézmelegítő
22.500 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft 69.990 Ft

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)

Stylmartin Navigator motoros csizma(vízálló)
79.900 Ft 59.500 Ft

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel

CGM 317G Silverstone UV narancs matt fekete zárt bukósisak napszemüveggel
44.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft 79.900 Ft

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű

Five WFX Frost WP téli motoros kesztyű
35.900 Ft 29.900 Ft

Macna Talik motoros kesztyű

Macna Talik motoros kesztyű
27.900 Ft 7.990 Ft

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Double WP vízálló motoros cipő
64.900 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
79.999 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 44.900 Ft

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Typhoon FR 92 BM zárt bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 44.900 Ft

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4

Heidenau 54M K62TL 120/70-10 Vespa ET2,4
22.990 Ft

AFAM profi lánc szerelő célszerszám

AFAM profi lánc szerelő célszerszám
44.900 Ft 28.900 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 235.000 Ft

Scotland Friburgo férfi motoros kabát

Scotland Friburgo férfi motoros kabát
79.900 Ft 39.990 Ft