2011. január 11-én megtörtént az, amire a gyorsasági motoros világbajnokság rajongói hónapok óta vártak, azaz a Ducati hivatalosan is bemutatta a széria kilencszeres világbajnokát, Valentino Rossit, aki idén a vörös alakulat színeiben száll harcba a lehető legjobb eredmények megszerzéséért. A külvilágtól hetek óta elzártan elő világsztár, aki a Yamahás szerződés lejártáig egyetlen egy interjút sem adhatott, kedden állt először a nagynyilvánosság elé, mégpedig a Ferrari és a Ducati közös médiaeseményén. A huszonegyedik alkalommal megrendezésre kerülő Wrooomon természetesen a még mindig lábadozó Rossi váltotta ki a legnagyobb érdeklődést, így első hivatalos nyilatkozata hamar bejárta a világ hírportáljait, sőt a GPOne.com egy videót is készített a Doktor első ducatis jelenéséről. Rossi egyébként magabiztosan várja a februári teszteket, igaz ezekben a hetekben elsősorban egészségügyi állapotára figyel, ami elmondása szerint csak a szezon első felében éri majd el a száz százalékos szintet. A harmincegy esztendős világelső később a vörösök versenygépéről, annak korábbi kormányosáról, Casey Stonerről, sőt a régi – új csapattársról, azaz Nicky Haydenről is szólt.
„Még mindig messze vagyok a száz százalékos formától, de már egyre közelebb kerülök a baleset előtti állapothoz, sőt a dolgok jelenlegi állása szerint a szezon első felében el is érem azt. Most sajnos magammal kell foglalkoznom, a tesztek alatt azonban igyekszem megismerni a Ducati versenygépét is. Természetesen a gyakorlás is fontos lesz, de először szeretnék tökéletes állapotba kerülni, ami egy kicsit messze van még, hiszen a februári próbán körülbelül hetven százalékos formában leszek. Ez sajnos messze van a régitől, ám éppen elég ahhoz, hogy jobban megismerjem a motor viselkedését, és olyan visszajelzéseket tudjak adni a mérnököknek, amelyek közelebb vihetik őket a lehető legjobb csomag megalkotásához. Biztos vagyok abban, hogy a következő körözgetésen már más lesz a helyzet, mint Valenciában volt. A vállam állapota sajnos sokkal rosszabb volt, mint gondoltuk, és legnagyobb balszerencsénkre az orvosok erre csak az operáció alatt jöttek rá. Már az Ausztrál Nagydíj után lett volna lehetőségen egy műtétre, ám az utolsó versenyeken is esélyem volt a dobogós helyezések megszerzésére, így nem akartam visszalépni a küzdelmektől, sőt a szünet előtt a Ducatit is ki akartam próbálni.” – kezdte Rossi.
„És ha már itt tartunk, akkor rá is térhetünk a lényegre, azaz a vörösök legújabb versenygépére, ami egy vérbeli prototípus. Teljesen más, mint azok a japán masinák, amelyeket eddig vezettem, a kanyarokban ugyanis rettentően furcsán viselkedik, az erőátvitel pedig fantasztikus. Eléggé érdekesen fog hangzani, de biztos vagyok abban, hogy az eddigi tapasztalataim felhasználásával, valamint a mérnökeim segítségével hamar alkalmazkodni fogok ehhez a kétkerekűhöz is. Casey stílusa merőben más volt, mint az enyém, hiszen ő sokkal nyersebben kezeli a motorokat, így nem volt meglepő, hogy az elsőre nem feküdt nekem. Gondoljunk csak bele, Stonernek négy éve volt arra, hogy magához igazítsa a technikát, míg én csak két napot tölthettem el azon. Azt nem tudom, hogy lehet-e akkora mértékű fejlődést produkálni, mint 2004-ben, de afelől senkinek se legyenek kétségei, hogy mindent meg fogok tenni a siker érdekében. Egy biztos, rettentően motivált vagyok, mindenekelőtt azonban száz százalékossá kell válnom. Itt a csapattársamhoz is teljesen más viszony fűz, Nickyvel ugyanis mindent megosztunk egymással, sőt jelen esetben inkább ő segít nekem, mint fordítva, így már most hálával tartozom neki.” – fejezte be mondandóját korunk egyik legnépszerűbb aszfaltbetyárja.
www.motorsportal.hu