Van, igen, de van ember, akinek még ez sem elég: nem elég gyors, nem elég különleges. Hát akkor tessék!
Az NCR, Európa-, de talán a világ leghírhedtebb Ducati specialistája, hosszas beharangozás után fellebbentette a fátylat pályafegyveréről, amit nyálcsorgatva tekintünk, alighanem sok társunkkal egyetemben: kész az M16 (Millona 16), 145 kg-os tömeggel, 200 LE feletti – keréken mért – teljesítménnyel.
A motor minden porcikája valami preciőz űranyagból készült az utolsó csavarig, ettől lett ilyen könnyű a sportgépezet: egy álom.
Katt a képre, galéria nyílik!
A lecserélt vázszerkezetben, lengővillában, idomzatban, segédvázban és a benzintankban a karbonrost dominál, mindent a fekete aranyra cseréltek, amit pedig nem, az titánium lett, mint a csavarok (az összes), a lábtartó, meg még sok minden egyéb. A váltó hiperkompakt és könnyebb – valamit reszelt az NCR a gyári váltóművön, de nem mondja el, hogy mit talált a D16-ben, amin még lehetett okosítani.
A 320 mm átmérőjű féktárcsákat a Braketech jegyzi, AXIS/CMC, kerámia-alapú kompozit matériából, ami elvileg még a MotoGP-ben használt karbontárcsáknál is jobb, valamiben, a radiális féknyereg kompozíció a Brembo Racing műve, négy titánium (ugye mondtuk..?) dugattyús fejenként. A teleszkópvilla az Öhlins-é és a „legfelsőpolcos” FGR000 szériából való, hátul is persze progresszív csillapítású az Öhlins TTX rugóstag, és minden mindenhogyan állítható.
Ami még jár, az egy egyedi, az NCR által tervezett és gyártott full-titán 4-a-2-be kipufogórendszer, ami a fekvő hengereket a lábtartóhoz, az állókat pedig alfelünk alatt a – természetesen szintén teljesen karbonból készülő – farokidom guszta csúcsába pufogtatja ki, nem túl sok hangtompítással.
Végül a Millona 16 legkevésbé látványos, de a potenciális vevőkör által szívesen fogadott extrája a teljes, mondhatni MotoGP-specifikációjú, a futómű minden változóját monitorozó telemetria rendszer, a nagyon sokféleképpen állítható kipörgésgátló és blokkmenedzsment rendszer.
A kész motor természetesen road legal így ahogy van – a nyitott kipufogót inkább most hagyjuk – az ára pedig… na igen, ez az egy, amit az NCR nem köt az orrunkra. A komoly érdeklődők keressék szépen meg őket, nekünk meg annyit is bőven elég tudni, hogy úgysem tudnánk megfizetni.
forrás: http://www.motorinfo.hu/bemutato/2010/06/11/ncr_millona_16_desmosedicit_kuralni/