A VFR 1200 F piaci bevezetése már jó ideje megkezdődött, azonban a problémák miatt mostanáig kellett várni az új váltóra.
A fejlesztésekkel ugyan jó ütemben haladtak a japánok, a tesztelések során azonban felmerültek problémák, így nem vált időben szériaéretté a duplakuplungos váltó. Mostanra azonban orvosolták a fölmerülő gondokat, így most már találkozhatunk majd végre élesben is a rendszerrel, a későbbi bevezetés ellenére pedig még mindig a Honda az első gyártó, aki motoron alkalmazza ezt a technológiát. Első ránézésre szokatlan látvány, hogy a motoron nincsen váltópedál és kuplung kar, de idővel majd hozzászokik a szemünk. A működés lényege, hogy a váltóban két külön kuplung dolgozik, mindkettőhöz három fokozatot rendeltek hozzá, az egyikhez az egyes, hármas és ötös, míg a másikhoz a kettes, a négyes és a hatos fokozatokat. Amikor automata üzemmódba állítjuk a billenő kapcsolót, onnantól kezdve egy számítógép végzi helyettünk az érdemi munkát. További nagy előnye, hogy nagyon gyors a sebességek közötti átmenet, valamint kedvezőbb fogyasztást tudunk vele elérni anélkül, hogy spórolnánk a gázadással. Háromféle használati mód közül lehet választani, sűrű váltogatások esetén, városban a D fokozatba kell állítanunk a kapcsolót, létezik egy S, vagyis egy sportfokozat, itt magasabb fordulatszámon történik a váltás, ha ki szeretnénk húzatni egy kicsit az 1200 köbcentiméteres gépet. A harmadik lehetőség kiválasztásakor M fokozatba kell váltanunk, ebben hagyományosan, manuálisan válthatunk.
A rendszer egyelőre csak a VFR 1200 F modellhez lesz rendelhető, de a gyár tervei között szerepel, hogy kiterjeszti majd a többi szériára is.