Aki kicsit is jártas a kétkerekűek világában, annak a Suzuki Hayabusa hallatán biztos, hogy görcsbe rándul a gyomra. A japán sportoló minden idők egyik legvadabb szörnyetege, nevéhez nem egy sebességi rekord köthető, néha azonban rá is ráfér a frissítés.
A Suzuki bemutatta az egyébként GSX 1340 R fémjelzésű modell 2011-es variánsát, amely leginkább külső megjelenésében változott. Az új Hayabusa kétféle új fényezésben érkezik. Mind a fehér, mind pedig a fekete változatot vagány motívum díszíti, és különösen jól mutatnak a háromküllős könnyűfém felnik is, amelyeken méretes abroncsok lapulnak. El is kélnek a széles papucsok, teljesítményben ugyanis továbbra sincsen hiány. A Hayabusa erőforrását ugyan nem módosították, az 1340 köbcentis, négyhengeres blokk közel 200 lóerős teljesítménye továbbra sem okoz majd csalódást, még a 260 kilogrammos menetkész tömeget tekintve sem. Az erőforráshoz kapcsolódó hatsebességes váltó kuplungját a Suzuki Clutch Assist System (SCAS) rendszer optimalizálja, amely fékezéskor például enyhíti a kuplungtárcsákra nehezedő nyomást. Az úgynevezett Suzuki Drive Mode Selector (S-DMC) lehetővé teszi, hogy - akár menet közben is - háromféle motorvezérlő térképrendszer közül válasszunk, így kissé korlátozhatjuk is a motor brutális teljesítményét.
Bár nem sokban változott, várhatóan az új Hayabusát is az elődök népszerűsége övezi majd, és továbbra is képes lesz megőrizni a világ legdurvább sportmotorja címet.
forrás: www.a5.hu