Öt éve már, hogy az angolok bedobták az 1050-es blokkot a sport-túrázós kategóriába a Sprint ST modellel: mai szemmel nézve is radikális küllemű, de kétségkívül ragyogó menettulajdonságokkal és óriási krafttal megáldott motor volt. Ezt a vonalat folytatja Hinckley a Sprint GT-vel, amely 2010-ben már talán kevésbé formabontó, ami a kinézetet illeti, de ezt nem is várja el senki egy Grand Tourertől.
Az első pillantást egyből az oldaltáskák és a magasított plexi vonzza, a hosszútávú túramotorozás két elengedhetetlen kelléke. Ezek a kötelező elemek jól mennek a jármű vonalvezetéséhez, mint a legömbölyített és kicsit átformázott fejidom és a teljesen újjá (és hatékonyabbá) varázsolt lámpatest.
A nagyobb funkcionális változásokat inkább hátul kell keresnünk: a kipufogódobot a nyereg alól a motor jobb oldalára helyezték, amivel lejjebb került a tömegközéppont és több hely marad (azaz lett hely...) az ülés alatti csomagtérben a kisebb-nagyobb kütyüknek. Ráadásul maga a nyereg is alacsonyabban ül ebben a konstellációban, miként a lábtartók is, ezáltal sokkal komfortosabb a vezetési pozíció.
A kényelemből persze kijut az utasnak is: az őrá jutó nyereg-fejadag laposabb az eddiginél. Áthelyezésre kerültek a lábtartók, összességében pedig alighanem tízből tíz utas választaná a GT nyújtotta opciót a korábbival szemben. Új a hátsó lámpaegység is, kevésbé agresszív, ugyanolyanok maradtak viszont az oldalidomok és a tank.
A gépházban 128 LE (9.200 percenkénti fordulaton) és 108 Nm (6.300-on), ami nagyobb teljesítményt jelent illetve több és jobban elosztott nyomatékot, különös tekintettel az alacsony fordulattartományra. ABS természetesen van. A futómű nem sokban változott, a váz maradt az ismert szerkezet, valamelyest nőtt a tengelytáv köszönhetően a 79,7 mm-rel hosszabb hátsó lengőnek. A felnik dizájnban hűek az elődhöz, súlyban viszont jó egy kilóval könnyebbek, ennek pedig a manőverezhetőségnél kell kiütköznie.
Az oldaltáskák egyenként 22 literesek, a fölülre szerelhető láda 55 literig képes cuccokat befogadni, de utóbbi nem szériatartozék. Ha hinni lehet a matematikának, 22 + 22 + 55, az egy híján 100 liter. A GT júliustól lesz elérhető, a Triumph Budapest pontos árat még nem adott meg, de körülbelül 10%-kal kerül majd többe, mint a 2.680.000 forintos ST. Két színben jön ki majd a Sprint GT 1050: Aluminium Silver és Pacific Blue.
forrás: www.motorinfo.hu