forrás: www.autosvilag.com
Az elektromos motorkerékpárok üzletágának jövője kapcsán nagyszabású sajtótájékoztatót tartott
a Honda Motor Co., Ltd. A rendezvényen többek között Katsushi Inoue ügyvezető igazgató,
egyben az elektromos fejlesztésekért felelős részleg irányítója és Daiki Mihara,
a motorkerékpár- és szerszámgépüzletág első számú embere is beszédet tartott.
A rendezvényen bejelentették, hogy a japán márka motorkerékpár részlege még „magasabbra tesz a lécet”:
az előirányzott 3,5 millió helyett 4,0 millióra növelik 2030-ig az évente eladott elektromos
Honda motorkerékpárok számát (a jelenlegi 500 000-ről), s mindent megtesznek az e-motorok
népszerűségének növeléséért. Ennek jegyében a Honda idén máris három új EB (elektromos kerékpár)
értékesítését indította el, ezek közül a Honda Cub e: Kínában, az EM1 e: elektromos moped pedig Japánban
és Európában kezdte meg pályafutását. Ugyancsak új, világszerte forgalmazott modellként lép majd színre
a – 2023-as JAPAN MOBILITY SHOW bemutatott – SC e: Concept tanulmánymodell sorozatgyártású
változata,a melyet további „élményközpontú” és plug-in rendszerű elektromos motorkerékpárok követnek 2025-ig.
Mindemellett a gyorsasági, a csupasz-, a terep- és a gyerekmotorok osztályában is megjelennek majd a
Honda áramos kétkerekűi, sőt jönnek az e-ATV-k is, így 2030-ban már a vállalat motorkerékpár-választékának fele,
több mint 30 modell lesz elektromos üzemű.
A Honda rengeteg tapasztalatot szerzett a belső égésű erőforrással felszerelt motorkerékpárok
fejlesztése során, így képes azonos műszaki alapon nyugvó modellcsaládok kidolgozására, továbbá
olyan új, úttörő típusok megalkotására, amelyek a gyorsítást, a haladást, a kanyarodást és a
megállást illetően is a legmagasabb színvonalat képviselik. A már megszerzett tudáson felül a
Honda egyéb területeken is komoly előrelépésre készül. A jövőbeni elektromos modellek a
mobilkommunikációra épülő és egyéb digitális szolgáltatások révén még nagyobb menetkomfortot
nyújtanak majd, funkcióik pedig a vásárlást követően is bővíthetőek lesznek.
Az akkumulátort, hajtómotort, vázat és futóművet magában foglaló platform moduláris rendszerben is
használható, így rengeteg modellváltozat születhet. További előnye, hogy gyorsan és hatékonyan
hozhatóak létre új, felhasználói igényekhez tökéletesen alkalmazkodó motorkerékpárok, és a költségek
is alacsony szinten tarthatóak.
A mobilkommunikáción alapuló szolgáltatások különösképpen fejlettek lesznek
ezeknél a modelleknél. A rendszer lehetőséget ad majd vásárlás utáni szoftverfrissítésre és újabb
funkciók hozzáadására, méghozzá OTA (azaz over-the air) és egyéb kapcsolatok segítségével.
A márka tovább folytatja a Honda RoadSync kommunikációs rendszer fejlesztését is,
és bizonyos 2024-ben érkező, új modelleknél már elérhető lesz az IVI névre keresztelt
fedélzeti információs rendszer is. Ez ajánlásalapú navigációval támogatja majd a pilótát,
és például az is kiderülhet az összegyűjtött adatokból, hogy hol vannak a közelben töltőállomások.
Ami az akkumulátorokat illeti, a jelenleg alkalmazott, háromrészes lítium-ion akkumulátorok
mellett lítium-vas-foszfát (LFP) telepeket is fejleszt a Honda, ezek bevezetését 2025-re tervezi.
A különböző, eltérő kapacitású és árú akkumulátoroknak köszönhetően a Honda többféle járművet,
illetve sokoldalúbb termékeket gyárthat, azaz kibővítheti választékát. Ráadásul közép- és hosszútávon
a Honda új, nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok kidolgozásán és integrálásán dolgozik,
nagy figyelmet szentelve a jelenleg még fejlesztés alatt álló szilárdtest-akkumulátoroknak.
Az elektromos Honda motorkerékpárok elterjedését nagyban elősegítheti, hogy interneten is
megvásárolhatóak lesznek, tehát a vevőknek nem szükséges személyesen felkeresnie a márkakereskedéseket.
Emellett természetesen a Honda több mint 30 000 értékesítési pontja is megmarad,
így bármilyen úton is szerzik be új járművüket a jövőbeni Honda-ügyfelek, teljes nyugalomban tehetik.
További jó hír, hogy a Honda „élményközpontokat” hoz létre a főbb városokban
(pl. Indiában és az ASEAN-országokban), ahol az emberek megismerhetik azokat az értékeket,
melyekkel az elektromos Honda motorkerékpárok gazdagabbá tehetik életüket. Erősségeit,
márkakereskedéseit és továbbfejlesztett internetes szolgáltatásait kihasználva új, integrált
on- és offline érintkezési pontokat ajánl a klienseknek a Honda, hogy a lehető legkényelmesebb
és legnyugalmasabb módon vásárolhassanak és közlekedhessenek.
Ráadásul a Honda 2030-ig igyekszik felére csökkenteni cserélhető akkumulátoros, elektromos
motorkerékpárjainak árát. Addigra megjelennek az optimalizált cellájú akkumulátorokkal felszerelt,
plug-in rendszerű, azaz konnektorról tölthető Honda modellek is, és megtörténik a közös modulok kidolgozása,
így még gyorsabban és hatékonyabban készülhetnek majd a járművek, pláne, hogy lesznek olyan
üzemegységek, melyek kizárólag elektromos motorkerékpárokat gyártanak majd.
2031-ben és azt követően további gyártási rendszerek kiépítésével és termelékenységének növelésével
fokozza globális versenyképességét a Honda, valamint tovább fejleszti szoftvertechnológiáját, hogy a
lehető legtöbb elektromos motorkerékpárt értékesíthesse. A cél, hogy a teljes motorkerékpár-üzletág
által termelt profit 2030-ra elérje a 10%-ot, az elektromos motorkerékpároknál jelentkező haszon
pedig az 5%-ot. 2031 után már az elektromos motorkerékpárok területén is 10% feletti profitot szeretne
a vállalat, és teljes hasznát is szeretné növelni.
A Honda tevékenységét továbbra is a vállalat jelmondata határozza meg: „Az álmok ereje –
Így hozzuk mozgásba Önt.” E szellemiség hívja életre a Honda által megálmodott mobilitási
megoldásokat, melyek egyre több ember számára adnak lehetőséget, hogy gazdagabbá tegyék
életüket és előre vigyék a társadalmat.