Az EU-s törvényalkotók azokból a statisztikából indultak ki, amelyek szerint az ABS jelentősen csökkenti a balesetek kockázatát, főleg a kezdő motorosok körében. Mivel a rendszer nem terjed elég gyorsan – 2010 első tíz hónapjában az unió 27 tagországában értékesített motorok 16%-a volt felszerelve ABS-szel -, törvényileg írnák elő azt. Ha a javaslatot elfogadják, akkor 2017-től kezdve csak olyan 125 köbcentinél nagyobb lökettérfogatú kétkerekűt lehet forgalomba hozni az EU-ban, amely fel van szerelve ABS-szel. Mivel sok gyártónak még egyáltalán nincs ilyen rendszere, ezért a független cégek kerülhetnek remek helyzetbe a döntéssel. Ezek egyike a Bosch, amely élen jár a kifejezetten kétkerekűre szánt ABS-ek fejlesztésében. A német cég nemrég mutatta be a 9. generációs rendszerét a tervezés megkezdése, 1994 óta, amely jelenleg a világ legkönnyebb, kétkerekűekhez kapható ABS-sze, ugyanis mindössze 0,7 kilót nyom a mérlegen. Az Európai Bizottság saját statisztikái alapján az ABS kötelezővé tétele egy tíz éves periódusra levetítve 5000 életet menthetne meg.
Az EU ugyanakkor mintha kicsit előreszaladna a motorok terén, hiszen az autóknál jóval régebb óta kapható ABS, és ott még mindig nem kötelező, pedig szintén fontos biztonsági felszerelésnek számít, az ESP-ről nem is beszélve
www.a5.hu