A széria RSV4-nél 20 lóerővel erősebb és 9 kilóval könnyebb gép szénszálas idomokkal, magnézium kerekekkel, elektronikus gázpedállal és titánium kipufogóval lesz kapható.
A Superbike vb múlt hétvégi, monzai futamán kettős győzelmet bezsebelő Aprilia jobb időpontot keresve sem találhatott volna, hogy bemutassa az RSV4 Max Biaggi Replicát.
A motort a gyártó versenyrészlege, az Aprilia Racing fejlesztette ki, és ez az eredményen meg is látszik. Az olasz mérnökök a blokkal kezdték a munkát, az alaphelyzetben 180 lóerőt és 114 Nm-t teljesítő V4-est 200 lóerősre izmosították, miközben a nyomaték 125 Nm-re nőtt. A plusz lóerőkből a titániumból készülő Akrapovic dob is kivette a részét. Eközben lecserélték az idomokat is, az új darabok természetesen szénszálas műanyagból készülnek, festésük pedig megegyezik Biaggi Alitalia-s versenygépével. Kicserélték a váltót és a kupplungot is, az erő egy új, hatfokozatú váltón és egy speciális, többtárcsás, olajfürdős kupplungon keresztül jut a hátsó kerékhez, és immár a gáz is elektronikus. A nagyobb teljesítmény mellett legalább akkora figyelmet szenteltek a mérnökök a tömegcsökkentésnek is. A szénszálas idomoknak és a Marchesini kovácsolt magnézium kerekeknek köszönhetően az RSV4 kilenc kilót vesztett súlyából, így száraz tömege mindössze 175 kilogramm. A futómű sem maradt a régi, a Replicához az Öhlins biztosította az alkatrészeket.
És hogy mindezért mennyit kell fizetnünk? Potom 50 000 eurót, ami több mint duplája az RSV4 Factory árának, de ezért garantáltan olyan gépet vihetünk haza, amelyből nem jön szembe egy a szomszéd utcában.