Van, aki nyíltan hangoztatja ezt, mások önmaguknak sem vallják be, ám ez a lényegen mit sem változtat. Ez a magyarázata annak is, miért sláger a versenyreplika fényezés minden korban, minden motornál, legyen szó 190 lovas ezresről vagy 125-ös zsebrakétáról.
A Yamaha a bevált receptet követte az új YZF-R125 Team Yamaha Race Replica modell megalkotásakor. A kissé hosszúra sikeredett típusnév mögött stílus és életérzés van, technikai többlet viszont nincs: a Doktor GP-motorjára emlékeztető festéssel és rajtszámával ékesített masina műszaki szempontból teljesen megegyezik a tavaly tavasszal piacra dobott alapváltozattal. Ez nem feltétlenül baj, hiszen az R-sorozat legkisebb tagja kimondottan jól sikerült motor.
Formaterve a nagyobb testvéreket, az R6-ot és az R1-et idézi, és méreteit tekintve is nagyfiús gépezet. Lehet, hogy nincsenek fordított teleszkópjai vagy banán-lengőkarja, mint az Aprilia RS 125-nek, és nem is megy olyan jól, de azért így is nagyon élvezetes, hétköznapi használhatóságban, kényelemben pedig messze felülmúlja a kétüteműeket.
A sok jó tulajdonságot a motorosok is értékelték, a hangvillások mostanáig több mint 20 ezer példányt adtak el YZF-R125-ből Európában. A Race Replica változat arra is jó lehet, hogy felpörgesse az eladásokat, ha netán lankadna a vásárlói kedv (lankad is a lohasztó gazdasági helyzet miatt). Azért mi nem bántuk volna, ha némi extra kraftot is mellékelnek a csinos dukkó mellé.
forrás: www.tesztmotor.hu