A megannyi kémfotó és ízelítő videó után a Triumph végre beadta a derekát és nyilvánosságra hozta az Tiger 800-ról készült első felvételeket. A britek terepes újdonsága nem egyébként két változatban lesz kapható, meghajtásáról pedig a Daytona 675-ből ismert blokk egy felfúrt változata gondoskodik majd.
A Triumph majdnem pattanásig feszítette a rajongók idegeit, ugyanis szinte megszámlálhatatlan kémfotó és ízelítő videó látott már napvilágot a márka új túramodelljéről, amely teljes egészében csak most fedte fel magát.
Az Tiger 800 nevet viselő újdonság külső megjelenésére már asszociálhattunk az előbb is említett ízelítő anyagokból, így lepel nélkül vizsgálva azonban már bizton állíthatjuk, hogy egy igen komoly modellről van szó. A britek újdonsága egyébként kétféle, egy utcai és egy terepes kivitelben lesz majd kapható. Ez utóbbi változat mintásabb abroncsokkal és elöl 21 collos felnikkel érkezik majd, ami pedig a kiegészítőket illeti, a képek tanulsága szerint hosszabb utakra oldaldobozokat, szél elleni védelem érdekében plexit, morcosabb hangért pedig Arrow kipufogódobot is rendelhetünk a motorhoz. Az Tiger meghajtásáról nagy meglepetésre a Daytona 675-ös fémjelzésű sportmodellből ismert blokk gondoskodik majd, vagyis annak egy felfúrt változata. Az erőforrás minden bizonnyal jobban teljesít majd a Daytona 124 tagot számláló ménesétől, bár az Tiger 200 kilogramm körüli száraz tömegének dinamikus mozgatásához bizony kell is a szufla.
A Triumph Tiger várhatóan a BMW F800 GS méltó ellenfele lesz majd, de csak jövőre, hiszen valamikor 2011 folyamán kerülhet az európai kereskedésekbe. Ami az árcédulát illeti, sajnos még nem tudunk hivatalos információval szolgálni.